Magyarországon húsz éve működik biztosításfelügyelet és a problémás esetek a társaságok önként változtatnak azon a gyakorlaton, amelyek miatt a biztosítottak panasszal fordulnak a hatósághoz - mondta Asztalos a Biztosításfelügyelők Nemzetközi Szövetségének budapesti konferenciáján.
A biztosítások jogi szabályozása viszonylag részletes, a szabályok még azt is előírják, hogy az értékesítők kötelesek figyelembe venni az ügyfelek érdekeit és preferenciáit - hangsúlyozta a szakember, ugyanakkor hiányosságként említette, hogy nincs egy olyan, a biztosításokat garantáló alap, amely egy biztosítótársaság vagy -egyesület fizetésképtelensége esetén megtérítené az ügyfelek kárát. Megemlítette, egy ilyen alap létrehozása esetleg felelőtlenebbé tehetné a biztosítókat, amit el kell kerülni.
A rendezvényen a biztosításfelügyelők megegyeztek abban, hogy fokozni kell együttműködésüket, különösen a tények és információk és átadása, a formális és informális találkozók területén. A tanácskozások a szakemberek értékelték a válság tanulságait, megegyeztek abban, hogy javítani kell a felügyelt társaságok működésének áttekinthetőségét, belső irányítását és kommunikációját.