A növekvő árak és a fogyasztók csökkenő bizalma miatt Franciaországban az év első felében körülbelül háromezer étterem és kávézó ment csődbe, 27 százalékkal több, mint tavaly. A franciák feladva kulináris büszkeségüket inkább a Big Macet választják - derül ki egy párizsi statisztikai jelentésből.
A gyorsétteremlánc 12 százalékkal növelte bevételét és az emelkedő árak a franciákat a narancsos kacsa és a bor helyett a hamburgerre szoktatják rá. Az ország gazdasága az elmúlt tizenöt év legnagyobb lassulását éli meg, így várhatóan 2008 végéig a lakossági fogyasztás stagnálni fog, hasonlóan a foglalkoztatottsághoz és az ingatlanpiachoz.
A McDonald's rövid távon hasznot húz a gazdasági lassulásból olcsó áraival, a későbbiekben azonban csak a kínálat bővítésével tarthatja meg pozícióját - mondja a cég nyugat-európai piacokért felelős vezérigazgatója.