Nincs egyezség a MÁV és a VDSZSZ között

Vágólapra másolva!
Nem történt előrelépés a szakszervezeti sztrájkkövetelésekről a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV társaságok képviselőinek részvételével megtartott hétfői egyeztetésen, Budapesten. A tárgyalást a munkaügyi vita rendezéséről november 4-én folytatják.
Vágólapra másolva!

Az egyeztetést követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke, a szakszervezeti tárgyalódelegáció vezetője az MTI-nek nyilatkozva elmondta: olyan dokumentum került a birtokukba, amely bizonyítja, hogy a MÁV-csoporthoz tartozó MÁV-Gépészeti Zrt.-nél jelentős összegű jutalom kifizetéséről döntöttek, s mindezt anélkül tették, hogy egyeztettek volna a szakszervezettel. Így próbálják megosztani a vasutasokat - hangsúlyozta.

A jutalomfizetési döntéssel megszűnt a hivatkozási alap, miszerint a MÁV csoport anyagi helyzete nem teszi lehetővé a követelések teljesítését - jelentette ki a VDSZSZ alelnöke. Bárány Balázs a lépést elfogadhatatlannak nevezte, majd hozzátette: mindez tovább fogja gerjeszteni a feszültséget. Elmondta: tudomásukra jutott, hogy a MÁV Start Zrt.-nél hasonló lépéseket terveznek. Kijelentette: "Mélységesen csalódtam a tárgyalófeleimben, miután kiderült, hogy mindaz, amit eddig mondtak, nem volt igaz".

Bárány Balázs végül úgy fogalmazott: bízik benne, hogy a hivatkozási alap megszűntével, továbbá mivel úgy tűnik, hogy az anyavállalat nem tudott ezekről a manőverekről, talán könnyebb lesz végre megállapodni. Amennyiben ez mégsem sikerülne, "belátható időn belül" folytatni kell a sztrájkot - húzta alá. Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője a tárgyalást követően az MTI-nek elmondta: a MÁV-nak továbbra sincs lehetősége a követeléseket teljesíteni, mivel nincs meg hozzá az anyagi fedezet.

A VDSZSZ eredeti követelése a kiszervezett MÁV társaságok munkavállalói számára 10 százalékos többlet béremelés biztosítása a 2008-ra megajánlott 6,9 százalék felett, valamint a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ezt később kiegészítették azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra ítélt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja a vártnál magasabb inflációt, valamint hogy munkáltatói érdekből ne legyen az idén létszámleépítés a társaságoknál.