A GYSEV kieshet a MÁV Cargo-ügyletből

Vágólapra másolva!
A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) az uniós versenyhatóság elvásárának megfelelően kiléphet a MÁV Cargót  konzorciumból. A cégnek új társakat kell találnia, a magyar költségvetés azonban jól jár.
Vágólapra másolva!

A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) közgyűlése közgyűlése várhatóan határozatot fog hozni arról, hogy a cég kilép a MÁV Cargót megvásárló konzorciumból. Ezt az Európai Unió versenyjogi hivatala kérte októberben a MÁV Cargo privatizációjának jóváhagyásáért.

A privatiázicóban főszerepet játszó GYSEV-et rosszul érintheti, ha kimarad a Rail Cargo Austriával alkotott konzorciumból, mivel szövetségesek nélkül a két nagy vasúti fuvarozó cég piacán nehezen tud majd megrendeléshez jutni. A megoldást új partnerekkel való együttműködés jelentheti, a GYSEV már lépett is, tárgyalásokat folytat a német vasúttal és orosz befektetőkkel. (Azt egyelőre nem tudni, hogy az egyeztetések milyen eredménnyel zárulhatnak.)

A magyar kormány a kilépő GYSEV-vel ellentétben jól jár, az uniós versenyhatóság ígérete szerint ugyanis ebben az esetben az idén lezárulhat a tranzakció, így az osztrák vevő ebben az évben kifizeti a több mint 100 milliárd forintos vételárat. A GYSEV ügyletből való távozása miatt a tranzakcióra egy fillért sem kell áldoznia a költségvetésnek, szemben az eredeti felállással, amely szerint a konzorcium magyar tagjában meglévő állami részesedés miatt 16 milliárd forintos kiadással kellett volna számolnia a büdzsének.

A színfalak mögött folyó egyeztetések ellenére az uniós hatóság nem döntött végelgesen, vagyis akár az is elképzelhető, hogy a MÁV Cargo eladásában főszerepet játszó GYSEV kilépése ellenére a brüsszeli testület nem adja áldását az ügyletre. A Népszabadság érdeklődésére Brüsszelben közölték, az üggyel kapcsolatos döntést november 25-én hozza nyilvánosságra a testület.