Nem zavarta a válság a HP-t

2008.12.01. 11:36

A HP Magyarország 22 százalékkal növelte dollárban számolt árbevételét az október végén zárult tavalyi pénzügyi évben, ami jóval az iparági átlag felett van - mondta Hegedűs Gábor, a cég vezérigazgatója.

Hozzátette: a vállalat attól függetlenül jó évet zárt, hogy a magyar gazdaság 2008-ban már nem teljesít túl jól. A legnagyobb, 30 százalékos növekedést a vállalat teljes árbevételének 22 százalékát adó személyi számítógépek üzletág érte el, a bevétel bő felét adó technológiai megoldások üzletág pedig az egy évvel korábbinál 14 százalékkal jobb eredményt ért el.

Az összforgalmat tekintve a képalkotás és nyomtatás üzletág megtartotta 27 százalékos részesedését a teljes bevételből: az üzletág az elmúlt, 2008-as pénzügyi évben 16 százalékkal növelte forgalmát. Az egy évvel korábbi, 2007-es pénzügyi évben a HP 10 százalékos bővülés ért el.

Hegedűs Gábor aláhúzta, hogy a vállalat a 2008-as évre kitűzött célokat maradéktalanul teljesítette. A HP a következő pénzügyi évben a stabil, kiszámítható fejlődésre koncentrál, és szolid növekedésre számít.

A vezérigazgató úgy vélte, 2009-ben elsősorban az állami és a nagyvállalati szektor további IT-modernizációs projektjei adják majd a technológiai üzletág forgalmának jelentős részét, míg más területeken a közepes vállalkozások forráshiánya, illetve a kialakult gazdasági helyzet miatt enyhe forgalomcsökkenésre számítanak.

Az eseményen elhangzott az is, hogy az államigazgatási és kormányzati szegmens eladásai 2008-ban is az előző évivel megegyező, 28 százalékos részesedést tettek ki a cég technológiai megoldások üzletág bevételeiből. Ez az előző pénzügyi évhez viszonyítva 18 százalékos árbevétel növekedést mutat, s tovább erősítette a HP vezető piaci pozícióját a közszolgáltatásokban alkalmazott hardverek területén.

A HP személyi számítógépek üzletágának igazgatója, Takáts Kristóf elmondta: a tavalyi pénzügyi évben nemcsak a bevételük nőtt 30 százalékkal, hanem az eladott termék darabszáma is, ami elérte 100 ezret. Az üzletág mindezt a piacon folyamatosan, mintegy 20 százalékkal csökkenő átlagárak mellett érte el.

Az igazgató elmondta, hogy az eredményekhez nagymértékben hozzájárult az, hogy továbbra is nagy a hordozható gépek iránti kereslet. Ugyanakkor míg a magyar piacon a darabszám tekintetében már 70 százalékban noteszgépeket adnak el a gyártók és forgalmazók, addig az elmúlt pénzügyi évben a HP nagyságrendileg ugyanannyi hordozható számítógépet értékesített, mint asztali PC-t.

Czinege László, a digitális nyomtatás és képalkotás üzletág igazgatója közölte, hogy a szegmens növekedése jelentős mértékben a kellékanyagok iránti keresletnek köszönhető, mivel általános tendencia, hogy a HP erősségének számító középkategóriában egyre magasabb az egy nyomtatóra jutó másolatszám.