Tesco: Örülnek a gyengülő eladásnak is

Vágólapra másolva!
A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat - a világranglistán a harmadik -, a Tesco bevétele 11,7 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit a november 22-én zárult üzleti negyedévben.
Vágólapra másolva!

Külföldön a bevétel 28,1 százalékkal, változatlan valutaárfolyamokon számolva is 14,6 százalékkal nőtt, és a növekedéshez csak 2,9 százalékponttal járultak hozzá az új áruházak, közölték a Tescónál kedden. Ázsiában különösen erős, 29,4 százalékos volt a forgalomnövekedés, közölték, egyelőre abszolút számok említése nélkül.

A recesszió felé tartó Nagy-Britanniában kevésbé volt jó a helyzet: a forgalom 5,9 százalékkal bővült, de összehasonlítható alapon és az üzemanyag-eladást leszámítva csak 2 százalékkal gyarapodott, ez a legkisebb éves növekedés az előző brit gazdasági válság ideje, 1992-93 óta. A második negyedévben még 4 százalékkal nőtt a forgalom Nagy-Britanniában összehasonlítható alapon, üzemanyag nélkül.

A lassulás ellenére az eredménynek nagyon örülnek a cégnél, mert annak dacára sikerült elérni a 2 százalékos növekedést, hogy csökkent az infláció, és bevezették az olcsóbb, árengedményes termékek csoportját, ezek már a forgalom 5 százalékát tették ki. Igaz, hogy így a bevétel csak lassabban nőhet, de az olcsóbb árukkal becsábított, hetente több mint 300 ezer új fogyasztó különösen fontos az ilyen nehéz időkben, mondta a Tesco vezérigazgatója, Sir Terry Leahy kedden.

A Tesconak az előző pénzügyi év zárásakor 1988 áruháza volt Nagy-Britanniában és 1274 külföldön, Írországban 95, Csehországban 84, Magyarországon 101, Szlovákiában 48, Törökországban 30, Lengyelországban 280, Kínában 47, Thaiföldön 370, Malajziában 19, Dél-Koreában 91 és Japánban 109.