Vágólapra másolva!
A MÁV-csoport várhatóan pozitív eredménnyel zárja az idei évet, a tavalyihoz hasonlóan - mondta Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója évértékelő sajtótájékoztatón szerdán. Hozzátette: valamennyi kiemelt leányvállalatuk nullszaldóval vagy nyereségesen fejezi be 2008-at.
Vágólapra másolva!

Az idei évet összegezve kiemelte: sikeresen lezárult a MÁV Cargo privatizációja, az üzleti folyamat értékelése elindult, és 2011-re 40 milliárd forint megtakarítást érnek el. A MÁV Zrt. vezérigazgatója elmondta: jövőre 64 milliárd forint fejlesztés valósul meg a MÁV-csoporton belül.

Kozák Tamás, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta: 2008 sikeres évük volt, folytatódtak a fejlesztések, bár nem sikerült az utasszámcsökkenést megállítani, de az üteme mérséklődött. Az idén elindították az internetes jegyértékesítést, jövőre pedig az első negyedévben a mobiltelefonos jegyvásárlást is lehetővé teszik. Az idén forgalomba áll 10 Talent motorvonat, beérkezett a harmincadik FLIRT jármű is, és jövőre megkezdik lehívni a FLIRT vonatokra vonatkozó opciót. Tíz darab felújított harmadik generációs IC kocsit helyeztek forgalomba. A vezérigazgató külön szólt az osztrák vasúttal indított magas színvonalat képviselő utaskiszolgálásról a Budapest-Bécs-München vonalon.

Zsákay László György, a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az idén korszerű mozdonyokat szereztek be, amelyek jövőre állnak forgalomba. Hangsúlyozta, hogy üzleti tevékenységük jelentős részét a MÁV-csoport megrendelésére végzik, árbevételük 60-70 százaléka innen származik, 15-20 százalékkal részesedik a MÁV Cargo megrendelése, és magánvasutak számára is végeznek vontatási szolgáltatást.

Zaránd György, a MÁV Gépészet Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy 2008-ban a csoporton túli megrendelésüket bővíteni tudták. Arra számítanak, hogy a korszerűsödő járművek révén csökkenni fog a MÁV-csoporton belül a javítási munkára szóló megrendelés, ezért a csoporton belüli együttműködés erősítését tűzik ki jövőre célul, valamint külső megrendelésekre is számítanak.

Heinczinger István elmondta: szerinte a mostani sztrájkkövetelés jogvita. A MÁV Cargo privatizációs bevételéből nem lehet kifizetni harmadik vállalat munkavállalójának pénzt. A 10 százalék kiszervezési pótlék fizetésére sincs jogi kötelezettsége a MÁV-társaságoknak. Szerinte a vasutasonként 250 ezer forintos kifizetés 8 milliárd forintba, a 10 százalék kiszervezési pótlék 6 milliárd forintba kerülne járulékok nélkül, azzal együtt összességében 20 milliárdba kerülne a mostani követelések teljesítése.

Azt is közölte, hogy a MÁV-társaságok a Munka törvénykönyve és a kollektív szerződésben rögzítettek szerint fizet a szakszervezeteknek. A vasutas szakszervezeteknek működési juttatásként 200 millió forintot, a kikérés alapján ott dolgozó 82 ember után 650 millió forintot fizetnek a MÁV-társaságok évente. Heinczinger István elmondta, hogy a közszolgálati szerződés alapján a közlekedési miniszter más közlekedési módot is választhat, ha a MÁV nem tesz eleget a dokumentumban rögzített szolgáltatási kötelezettségének.