A Schaeffleré lehet a Continental abroncsgyártó

Vágólapra másolva!
Az Európai Bizottság pénteken engedélyezte, hogy a Schaeffler-csoport 12 milliárd euróért átvegye egyik legfőbb riválisát, a Continental autóipari beszállító céget, miután versenyjogi szempontból nem talált kifogást a tervezett ügyletben. A fúzió révén a világ egyik legnagyobb autóipari beszállító cége jöhet létre.
Vágólapra másolva!

A magyarországi érdekeltséggel is rendelkező, nála háromszor akkora német Continental autóipari beszállító megvásárlására júliusban tett ajánlatot a világ második számú gördülőcsapágy-gyártója, a bajor Schaeffler-csoport, amely a FAG révén Magyarországon is érdekelt. A Continental augusztusban fogadta el az ajánlatot, az ügyletre várhatóan január elején kerül pont.

A Schaeffler-csoport azóta a világ vezető gördülőcsapágy-gyártója, hogy 2001-ben megszerezte versenytársát, a FAG Kugelfischer céget. A vállalatcsoport három márkájával - INA, LuK, FAG - és 66 ezer dolgozójával tavaly 8,9 milliárd euró bevételt ért el, s gyakorlatilag az összes jelentősebb autógyár a partnerei közé tartozik.

Kívül a százon

Maria-Elisabeth Schaeffler osztrák származású tulajdonost a világ leggazdagabb asszonyai között tartják számon, az amerikai Forbes listáján fiával a 104. helyet foglalja el 8,5 milliárd dollárra becsült vagyonával.

A Continental 26 milliárd eurós árbevételével a világ első öt autóipari beszállítóinak egyike, az utóbbi időben nyomás alá került a nyersanyagok árának emelkedése, az autóeladások csökkenése miatt. A gumiabroncsokon kívül egyebek mellett fékrendszereket, hajtómű és futómű részegységeket, elektronikai alkatrészeket gyárt. A vállalat 36 országban 20 helyszínen 150 000 dolgozót foglalkoztat. Piaci értéke 9 milliárd euró, az idei évre 25 milliárd eurós bevételt tervezett.