Az eredményt az lódította meg, hogy a Porsche időközben megszerezte a Volkswagen autógyárcsoport 74 százalékát, szavazati jogainak 50,76 százalékát.
Február végére lezárult a kötelező ajánlattétel a svéd Scania teherautógyárra is, mert a Volkswagen tavaly 70,94 százalékos szavazattöbbséget szerzett a svéd cégben, viszont a Volkswagen többsége utóbb a Porschéé lett. A Porsche, saját bevallása szerint, nem érdekelt a Scania megszerzésében, ezért a törvényesen lehetséges legalacsonyabb áron tette meg a kötelező ajánlatot, és így a Scania 7,93 százalékához, a szavazati jogok 2,34 százalékához jutott hozzá.
A Porsche kénytelen volt a Volkswagen-csoporthoz tartozó Audira is kötelező ajánlatot tenni, és hasonló módszerrel az Audi 0,4 százaléka került közvetlenül a tulajdonába. Mind a Scania-részét, mind az Audi-részesedését azonnal és felár nélkül továbbadta a Volkswagennek.
Az autóipar válsága közben nem kímélte a drága kocsikat gyártó Porschét sem: az értékesítés bevétele 13 százalékkal 3,043 milliárd euróra, az eladott kocsik száma 34 266-ra csökkent, 27 százalékos visszaeséssel az egy évvel korábbihoz képest.