Uniós segítséget akarnak az európai fuvarozók

Vágólapra másolva!
Közösségi szintű intézkedést sürget a Közúti Fuvarozók Európai Szövetsége (UETR) a közúti fuvarozás megsegítésére, mivel a magas üzemanyagköltségek, valamint az alacsony fuvardíjak miatt az ágazatnak jelentős nehézségekkel kell szembenéznie - mondta Ágai László, az UETR főtitkára sajtótájékoztatón Budapesten pénteken.
Vágólapra másolva!

A Közúti Fuvarozók Európai Szövetségének első budapesti ülése után megtartott sajtótájékoztatón Lode Verkinderen, a szövetség főtitkár-helyettese kiemelte: az Európai Unió növelni akarja a fuvarozók által viselt terheket, azonban nem jó döntés, hogy a közlekedési dugók, a zajszennyezés és a károsanyag-kibocsátás miatti plusz költségeket csupán a közúti fuvarozóknak kell megfizetniük, és semmilyen más szállítmányozási ágazatnak nem kell részt vennie a teherviselésben.

Marco Digioia, az UETR főtitkár-helyettese rámutatott: számos intézkedéssel javíthatna az unió a fuvarozó ágazat helyzetén, amely az európai gazdaság egyik húzóágazata. Célszerű volna, ha az Európai Bizottság megállapítana egy minimális fuvarozási tarifát, amely minden uniós tagállamban érvényes lenne. Emellett a fuvarozók azt kérik, hogy a bizottság vezessen be egy egységes tarifájú "szakmai" gázolajat a tagországokban, amely a meghatározott mértékű járulékok miatt kiszámíthatóbb lenne, és megszüntethetné az üzemanyag-turizmust.

Hozzátette: kiemelten fontos lenne, hogy a fuvarozási vállalkozások 30 napon belül megkapják ügyfeleiktől a szolgáltatásaik utáni bevételeket. A főtitkár-helyettes a francia szabályozást említette példaként, ahol jelentős bírásággal sújtják azt az ügyfelet, aki nem fizeti ki időben a vállalkozások járandóságait.

A szervezet a vállalkozásoknak nyújtott hitelezés könnyítését is szeretné elérni az Európai Bizottságnál, továbbá fontosnak tartja, hogy ha az Európai Unió környezetvédelmi előírásokat és követelményeket támaszt, akkor segítsen a fejlesztések, a környezetbarátabbá válás finanszírozásában is.