Az Auchannak is lesznek saját márkái

Vágólapra másolva!
A magyarországi Auchan hipermarketlánc és francia anyavállalata egyaránt jövelni tudta forgalmát 2008-ban. A cég szeptembertől saját márkás termékeket kezd idehaza árulni.
Vágólapra másolva!

Az Auchan Magyarország Kft. 6 százalékkal növelte forgalmát 2008-ban az előző évhez képest, és a válság ellenére a vásárlóik száma is emelkedett - mondta Jean-Paul Filliat, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója csütörtökön sajtótájékoztatón. Az Auchan Magyarország előzőleg is 6 százalékos forgalombővüléssel számolt 2008-ra, szemben a 2007-es 5,6 százalékkal.

A francia érdekeltségű hipermarketlánc magyarországi cége 11 áruházában 244 milliárd forint forgalmat realizált 2008-ban, miközben a vásárlók száma is nőtt: 2008-ban 32 milliónál is több pénztárblokkot adtak ki, amely 1,6 százalékos növekedést jelent 2007-hez képest.

A vezérigazgató kiemelte: az eladott termékek száma is nőtt tavaly, és megközelítette a 780 milliót. A válság ugyanakkor változásokat idézett elő a fogyasztói szokásokban, így a vásárlók inkább a kisebb kiszerelésű és az akciós termékeket keresik, valamint egyszerre kevesebbet vásárolnak.

Az élelmiszerek területén könnyebb hozni az eredményeket, a non-food szektort jobban érinti a válság, mivel az emberek elhalasztják a nagy értékű vásárlásokat - tette hozzá Jean-Paul Filliat.

Az Auchan csoport is stabil eredményeket ért el 2008-ban: a nettó forgalom 39,5 milliárd euró volt, ami 7,5 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az Auchan 2008-ban 60 új hipermarketet nyitott, és év végén 12 országban összesen 468 egységet üzemeltetett csaknem 180 ezer munkatárssal - mondta Jean-Paul Filliat.

A vezérigazgató arról is beszélt, hogy várhatóan szeptembertől az Auchan is saját márkás termékekkel jelentkezik a magyar piacon, nem tervezik azonban kisebb, városi szupermarketek megnyitását.

Az élelmiszer-etikai kódexszel kapcsolatban elmondta: a "józan ész szerint" kell kezelni a jelenleg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata alatt álló kódexet, azonban minden olyan pontot, amely a termelők, a kereskedők és a vásárlók jó kapcsolatát szolgálja, életbe kell léptetni július elsejével.

A termelői, feldolgozói és kereskedői szakmai-érdekképviseleti szervezetek megbízottai április 9-én írták alá a kódexet a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumban (FVM). A kódex értelmében július 1-jétől a magyar áru részesedése 80 százalékra emelkedik a nagy áruházláncok üzleteinek polcain, a jelenlegi mintegy 75 százalékról.