Nagyjábl 928 millió dollár. Ennyibe került az Amazonnak felvásárolnia a Zappos.com oldalt, ami az interneten keresztül értékesített cipőket. A Zappos elkötelezett vásárlói körrel rendelkezik (hála a kedvező szállítási feltételeinek és képzett ügyfélszolgálatuknak), 1 milliárd dollárnyi forgalma volt előző évben, tehát minden szempontból jó vételnek számít.
Az Amazonnak siker és bukás is az ügylet egyszerre. Siker, mer ígérete alapján nem avatkozik bele a Zappos eddigi működési szabályzatába, de bukás, mert a felvásárlással a cég elismerte, hogy saját oldala, amit 2007-ben hozott létre cipők értékesítésére, nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket - írta meg a Reuters.
"Nagy részt azért érdeklődik irántunk az Amazon, mert elismerik az üzleti kultúránk, az alkalmazottaink és a márkánk értékét. Az a kívánságuk, hogy mi tovább növekedjünk és fejlesszük az üzleti kultúránkat, amiből talán egy kicsi rájuk is átragad" - mondta Tony Hsieh a Zappos vezérigazgatója.
Az előző évben a Zapposnak 625 millió dolláros bevétele volt és 40 millió dolláros profitja. A mostani felvásárlás szeptemberre fog befejeződni és mindkét cég vezetői gárdája érintetlen marad, a Zappos továbbra is független vállalatként tud majd üzemelni.