Kevesebb sört iszik otthon a magyar

Vágólapra másolva!
 
Vágólapra másolva!

Az idén január-áprilisban mennyiségben 10 százalékkal, értékben 6 százalékkal csökkent az otthoni sörfogyasztás, az egyes termékek átlagosan 4 százalékkal drágultak az előző év azonos időszakához viszonyítva - közölte a GfK Hungária az MTI-vel.

A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását folyamatosan mérő ConsumerScan adatai szerint míg 2008 első négy hónapjában a háztartásoknak mintegy fele, 48 százalék vásárolt sört, addig az idén ugyanezen időszakban ez az arány 44 százalék. Csökkent a fogyasztási intenzitás is, mivel az idén eddig 33 liter jut egy vásárló háztartásra, szemben a tavalyi 34 literrel. A piackutató adatai szerint egy átlagos vásárló háztartás 2006-ban 82 liter, 2007-ben 86 liter 2008-ban 81 liter sört fogyott.

Az otthoni fogyasztásra vásárolt termékek közül a kiszerelés típusok esetében jelentős átstrukturálódás következett be. A visszaesés kizárólag az üveges termékeket érinti, a dobozos termékek viszont tovább nőttek. A dobozos sörök mennyiségi részesedése átlépte az 50 százalékot, az üveges sörök mennyisége ugyanakkor 30 százalékkal csökkent. A műanyag palackok viszont folyamatos előretörést mutatnak, a hazai háztartások által megvásárolt mennyiség immár 7 százalékát adják.