A Nokia a legértékesebb európai márka

Vágólapra másolva!
Európa legértékesebb cégmárkái idén a finn Nokia, a francia LVMH luxuscikkeket forgalmazó csoport és az InBev söripari társaság volt. A legnagyobb vesztes a brit bankcsoport RBS és a német Allianz volt.
Vágólapra másolva!

A European Brand Institute (Európai Védjegy Intézet) eurobrand2009 címet viselő európai márkaértékelési tanulmánya szerinta kontinens legértékesebb cégmárkái sorában a Nokia-LVMH-InBev vezető hármas mögött a Vodafone, a Unilever és a spanyol távközlési cég, a Telefonica sorakozik. Az első tízbe még befért a Mercedes, a Deutsche Telekom, a BMW és a SAB Miller sörcég.

A válság fokozottan sújtja az európai pénzügyi szolgáltatókat és az autómárkákat. A pénzügyi szolgáltatók márkái átlagosan 24 százalékot vesztettek márkaértékükből, az autómárkák vesztesége pedig 9,6 százalék. A vesztesek közt első helyen az egyesült királyságbeli bankcsoport, az RBS áll, amelyet a német Allianz Csoport követ. Az autómárkák közül a legtöbbet a Fiat Csoport, a Mercedes és a Porsche veszített márkaértékéből.

Az élelmiszeripari fogyasztási cikkek márkaértéke nőtt a válság idején: ez évben a pálmát a belga Inbev Csoport vitte el, amely a sikeres amerikai Budweiser márka megvásárlása révén 56 százalékkal növelte márkaértékét. Figyelemre méltó márkaérték-emelkedést érték el más fogyasztási cikkeket forgalmazó konglomerátumok is, mint például a SAB Miller, a Carlsberg, a Nestlé és a Heineken.

Oroszországban a 10 legértékesebb cégmárkájú vállalat 2008-hoz képest 15,9 százalékos márkaérték-növekedést mutat, míg a vezető márka, a Beeline esetében ez a szám 27,6 százalék. Lengyelország vezető márkája, a Polkomtel 17,5 százalékos növekedést könyvelhet el, és a szlovén Gorenje, a magyar OTP Bank, a román Loto és a cseh Sazka szintén jelentős javulást ért el.