A Metro megelőzte a Tescót

Vágólapra másolva!
 
Vágólapra másolva!

Első ízben utasította maga mögé a német Metro csoport a brit Tescót és lett a világ harmadik legnagyobb áruházlánca.

A Deloitte legfrissebb felmérése szerint az első helyen - a korábbi évekhez hasonlóan - az amerikai Wal-Mart csoport áll, 2008. évi árbevétele 401 milliárd dollárt tett ki. A második a francia Carrefour 127 milliárd dolláros forgalommal, a már harmadik Metro 99 milliárd dollár bevételre tett szert 2008-ban. (A felmérésben a 2009. júniussal végződött pénzügyi év értékesítési adatát vették figyelembe).

A Deloitte adatai szerint a top 10-ben még másik két német áruházlánc szerepel: a Lidl boltokat üzemeltető Schwarz csoport 79 milliárd dolláros forgalommal, és az Aldi, 66 milliárddal. A többi mind amerikai.

Az elemzés kitér arra is, hogy bár a világ nagy kiskereskedelmi láncai 5,5 százalékkal növelték bevételüket, 3,8 ezer milliárd dollárra a 2009 júniussal végződött pénzügyi évben, a 250 legnagyobb cégcsoport többségénél a jövedelmezőség 2,4 százalékra csökkent az előző évi 3,7 százalékról.