A válságban a cégek leggyorsabban a reklámkiadások lefaragásával tudnak spórolni, ezért a hirdetésekre nagyban támaszkodó vállalkozások komoly veszteségeket voltak kénytelenek elkönyvelni. Ilyennek számítanak a gyakorlatilag csak reklámokból élő, ingyenes programmagazinok: a Pesti Est és a Vidéki Est Lapok, valamint az Exit és a Flyerz.
A hetente megjelenő magazinok példányszám-csökkentéssel reagáltak a helyzetre, így összességében 400 000 darabbal lett kevesebb a megjelent példány a fővárosban tavaly. Fellendülésre idén sem számítanak.
Kádár Tamás, a Pesti Estet kiadó Est Media Group ügyvezető igazgatója elmondta: "a csökkentéssel a reklámbevételek visszaesésére reagáltunk. Ez utóbbi mértéke 25 százalékos volt." Hozzátette, hogy őket különösen érzékenyen érintette a válság, mivel a médiapiac többi szereplőjével szemben ők szinte teljesen a reklámbevételekből élnek.
A Világgazdaság összesítése szerint a Pesti Est 2008-ról 2009-re közel 170 millió, az Exit 80 millió, a Vidéki Est Lapok 200 millió forinttal kisebb árbevételt értek el. Az eredményeik nagyjából megfelelnek a 2007-es adatoknak. Egyedül a piac legkisebb szereplője a Flyerz tudta növelni bevételeit, körülbelül 100 millió forinttal.