Minden korábbinál és a 2009-es terveknél is jóval nagyobb veszteséget termelt tavaly a Malév: üzemi szinten 14 milliárdot, mérleg szerint pedig 25 milliárdot is meghaladó lett a veszteség - értesült a lap több forrásból. Kamarás Zoltán, a Malév igazgatóságának elnöke megerősítette ezt a mértéket.
A Malév kereskedelmi politikájában kulcsszerepet játszott, hogy ne veszítsen piacot, és ez sikerült: 3,3 millióra nőtt az utasszám, miközben a legtöbb riválisnak csökkent a forgalma. A Malév vezetése azzal számol, hogy a légitársaság 2012-re, egy sikeres átalakítás után, nyereségessé válik - jelezte Hegedűs Ádám kommunikációs vezető.
A jelenlegi és a volt tulajdonosok körében is akadnak, akik irreálisnak minősítik, hogy az utasszám bármi áron történő megtartása érdekében jegyenként 10-15 ezer forintot bukik a társaság az akciós árakkal. Ezt kritizálják a Malév konkurensei is, mondván, az árversenyt állami pénzből finanszírozza a vállalat.
A Malév újraállamosítását jelenleg vizsgálja az EU, és ha szabálytalan támogatásnak minősíti az állam tulajdonszerzését, az a cég végét jelenti, hiszen akkor vissza kell fizetnie az állami apanázst. Eközben a kollektív szerződés felmondása miatt a pilóták szakszervezete sztrájkkal fenyegeti a menedzsmentet. Egy elhúzódó munkabeszüntetés térdre is rogyaszthatja a céget - írja a napilap.