Három hónapos határidőt vállal a PSZÁF

Vágólapra másolva!
Közvetlenebb és egyénre szabott fogyasztóvédelmi szolgáltatást ígér a panaszosoknak a PSZÁF.
Vágólapra másolva!

"Látszattevékenységek helyett valódi fogyasztóvédelmet lát el a felügyelet" - mondta szerdai sajtótájékoztatóján Szász Károly, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) elnöke, és hozzátette: ennek érdekében új fogyasztóvédelmi stratégiát dolgozott ki a szervezet.

Szász azt mondta, nem egyedi esetről van szó, a válság miatt ugyanis mindenhol megerősítik a fogyasztóvédelmet a pénzügyi szektorban.

Az új fogyasztóvédelmi stratégia keretében a felügyelet bevezeti az egyablakos rendszert, ez azt jelenti, hogy az ügyfélszolgálaton keresztül kezelik majd a panaszokat. Az ügyfelek a PSZÁF honlapján elérhető űrlapon nyújthatják be panaszukat, amit a felügyelet kivizsgál.

Gyors, egyénre szabott tájékoztatást ígér a PSZÁF

Siklósi Máté, a felügyelet fogyasztóvédelemért felelős vezetője közölte: közvetlen, személyre szabott tájékoztatást adnak az ügyfeleknek. Létrehozzák a Pénzügyi Békéltető Testületet, ami gyorsan - három hónapon belül -, egyszerűen és olcsón fogja megoldani a vitás eseteket. Siklósi hozzátette, a mostani rendszerrel az a probléma, hogy a sima békéltető egyesületekkel a pénzügyi szolgáltatók nem működnek együtt.

Az [origo] megtévesztő reklámokat közlő fogyasztói csoportok működésével kapcsolatos kérdésre Siklósi elmondta, a szóban forgó szervezetek működésének szabályozása nem felügyeleti hatáskör, ezért nem tudnak eljárni velük szemben. A PSZÁF augusztus végén megkeresésünkre közölte, a felügyelet szerint nem végeznek engedély nélküli pénzügyi szolgáltatást, ezért nem folyik eljárás ellenük.

Nem lesz ombudsman

A felügyelet előző vezetése tavaly nyáron a pénzügyi ombudsman intézménynek bevezetését kezdeményezte, ám ma már ez a kérdés nincs napirenden. Balogh László, a PSZÁF alelnöke az [origo]-nak azt mondta, a jelenlegi vezetés nem látja indokoltnak az pénzügyi ombudsmani tisztség létrehozását. "A külföldi országokban a pénzügyi ombdisman által végzett tevékenységeket a PSZÁF igyekszik lefedni" - tette hozzá Balogh.


Siklósi hozzátette, hogy ennek ellenére tettek és tesznek is javaslatot a kormánynak, hogy tegyen lépéseket a fogyasztói csoportok szabályozása érdekében. Az ügy egyébként nem újdonság, az egymást követő kormányok tíz éve nem tesznek semmit ezen a téren. Bár már 1999-ben megkezdődött az erre vonatkozó kormányrendelet kereteinek kialakítása, a jogszabály még a mai napig nem lépett életbe.