Tízezreket érő számolgatás - milliók nyerhetnek az új kgfb-tarifákkal

Vágólapra másolva!
A tavalyi kampányt messze felülmúló az érdeklődés a kötelező gépjárműfelelősség-biztosítás (kgfb) idei váltási szezonjában - derült ki internetes alkuszok beszámolóiból. Becslések szerint elképzelhető, hogy több millió autósnak éri meg váltani, ami oda vezethet, hogy az idei lehet az elmúlt években tapasztalt árcsökkenés végállomása.
Vágólapra másolva!

"Már-már túlságosan is olcsók lettek az idei kötelező díjak" - vélik a Biztosítás.hu internetes alkuszcég szakértői, akik szerint a díjtáblák alapján könnyen lehet, hogy elkalkulálták magukat a biztosítók. A társaság becslései szerint a novemberi váltási időszakban több mint 3 millió autós találhat olcsóbb kgfb-szolgáltatót, az autósok 90 százaléka ugyanis 10 ezer forint fölötti megtakarítást tud elérni a váltással. Ez a cég szerint oda vezethet, hogy az idei lehet az elmúlt években indult áreséssel járó kampányok közül az utolsó.

A fokozott érdeklődés nagyrészt annak köszönhető, hogy a 2011-re vonatkozó árakban óriási esés következett be a szombaton két országos lapban publikált árjegyzék szerint. Az árcsökkenés az új számítási mód, a pénzügyi felügyelet szigora, az elmúlt évek kevesebb közúti balesete és a biztosítók közötti éles verseny miatt következett be a szakértők szerint.

A Netrisk internetes biztosítási alkuszcég szerint már az első napon 600 ezer díjszámítást végeztek az ügyfelek a cég honlapján, ami ahhoz képest mindenképp tekintélyes szám, hogy tavaly az egész szezonban volt 2 millió kalkuláció. A számítások sok esetben szerződéskötéssel is jártak, a Netrisknél 15 ezer autós kötötte meg új szerződését az első napon, amely 50 százalékkal múlta felül a tavalyi azonos időszak adatát.

A Netrisk szerint a jelentős árcsökkenésből többnyire csak azok az autósok profitálnak, akik most novemberben újrakötik szerződésüket. Az átlagos megtakarítás hétfőn 13 ezer forint volt, de volt autós aki 240 ezer forinttal fizet kevesebbet új szerződése szerint. A legtöbb új szerződést a Netrisknél az Allianz, a K&H, az új piaci szereplő Astra és az MKB Biztosító köti.

A Biztosítás.hu elemzése szerint a kampány első napján a K&H szerezte a legtöbb új ügyfelet, a következő három sorrendje pedig az Astra, az Allianz és a KÖBE. Az elemzés azonban kiemeli, hogy ezen biztosítóknak sincs oka ünneplésre, mivel olyan alacsony árat adtak meg, ami könnyen veszteségessé teheti üzletágukat.

A Biztositás.hu az [origo] Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. partnere.