Visszaszorult a Suzuki az újautó-eladásokban

Csak fél százalékkal nőtt Magyarországon a személyautók eladása novemberben, a második félévtől növekedésnek indult forgalom lefékeződött. A Suzukit már négy márka is megelőzi a rangsorban.

Novemberben 3481 új személyautó kelt el Magyarországon, ez fél százalékkal több, mint egy évvel korábban - derül ki a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) legfrissebb adataiból.

Tavaly egész évben 55 879 új autót vásároltak Magyarországon, az idén november végéig ez a szám 39 572. A közel 30 százalékos különbséget természetesen még csökkentik a decemberi eladások, de vélhetően így is jelentős lesz a visszaesés.

Idén júliustól kétszámjegyű emelkedésbe kezdtek az eladások: júliusban 19,3, augusztusban 23,7, szeptemberben 11,4 százalék volt a növekedés az előző év azonos hónapjához képest. Októberben viszont már csak 8,1, majd novemberben mindössze 0,5 százalék volt a növekedés.

A kishaszongépjárműveknél a tavalyi év egészéhez viszonyítva november végéig a visszaesés csak 17,8 százalékos. Itt is júliusban kezdődött az áttörés 48,4 százalékkal, majd augusztusban 59,9 százalékos volt a növekedés az előző év azonos hónapjaihoz képest. Novemberre a növekedés 24,7 százalékra mérséklődött, ami 990 eladott kocsit jelent.

A személyautó-eladásokat - akárcsak tavaly - a Ford vezeti. Januártól novemberig tavaly 13 százalékkal, idén 11,8 százalékkal részesedett az eladásokból. A darabszámok azonban drasztikus csökkenést mutatnak: tavaly 11 hónap alatt 7272, míg idén 4683 Ford személyautó kelt el.

A további sorrend alaposan átrendeződött. A tavaly 12,6 százalékkal második Suzuki aránya 5,45 százalékra csökkent, míg az Opel részesedése 11-ről 10 százalékra esett. A Suzukival éppen ellentétes eladási tendencia jellemzi a Skodát: 5,6-ról 10,2 százalékra emelkedett a részaránya az eladásokból. Kisebb arányban, de növelte részesedését - 7,4 százalékról 10 százalékra - a tortából a Volkswagen is.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK