A válság miatt csúszik a Liszt Ferenc repülőtér eladása

Vágólapra másolva!
Nem adja el az idén a budapesti repülőtér üzemeltetésében lévő érdekeltségét a német Hochtief társaság. A cég az athéni, a düsseldorfi, a hamburgi, a sydney-i és a tiranai nemzetközi repülőtér üzemeltetésében is érdekelt, a vállalat ezeket az érdekeltségeit is árulja.
Vágólapra másolva!

Az európai gazdaság problémái miatt a Hochtief a tervezettnél később értékesíti a repülőtér-üzemeltető vállalatokban lévő tulajdonrészeit, ennek hatására pedig veszteséggel zárhatja az évet - közölte a német társaság hétfőn. A Hocthief a nyáron jutott hozzá a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt.-nek a kormány által birtokolt 25 százalékához is. A kisebbségi részvények eladási értéke nagyságrendileg 36,6 milliárd forint - közölte akkor a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

A cég a budapesti mellett az athéni, a düsseldorfi, a hamburgi, a sydney-i és a tiranai nemzetközi repülőtér üzemeltetésében is érdekelt. A mostani bejelentés nyomán a társaság részvénye csaknem tíz százalékkal gyengült a frankfurti tőzsdén. A társaság a Hochtief Concessions elnevezésű cégbe szervezte repülőtér-üzemeltető érdekeltségeit.

Korábban azt tervezték, hogy még az idén eladják a Hochtief Concessions-t, de az értékesítési folyamat a vártnál tovább tart, és ugyan a közeljövőben feltehetőleg lezárul, előfordulhat, hogy átcsúszik a következő évre, ebben az esetben pedig a cég 10 és 100 millió euró közötti veszteséggel zárja majd a 2011-es évet - közölte a társaság.

Sajtóbeszámolók szerint a pályázat utolsó körébe a Hainan Airlines légitársaságról ismert kínai HNA csoport és a Vinci francia építőipari társaság jutott be. A tárgyalások a vételi ár kérdése körül rekedtek meg, a Hochtief 1,6 milliárd euróra becsüli az érdekeltségek értékét, a vevőjelöltek viszont csak 1 milliárd euró körüli összeget ajánlottak beszámolók szerint. A kínai HNA a nyáron a Malév után is érdeklődött.