A Nike már a piac egyharmadát birtokolja

2002.04.06. 11:12

A minőségi sportruházatot és kiegészítő felszereléseket gyártó Nike mintegy 6,6 milliárd forintos forgalmat bonyolít Magyarországon a május 31-én záruló gazdasági évében, ami 50 százalékos éves növekedés - mondta el Sándor István, a cég magyarországi fióktelepének ügyvezető.

Az ügyvezető igazgató a radikális forgalombővülést annak a fejlett logisztikai hálózatnak, illetve hatékony gazdálkodásnak tulajdonítja, amelynek kialakulásához a disztribúció saját kézbevételével nyílt lehetőség 1999 szeptemberében.

A Nike korábban külön forgalmazó cégek közvetítésével jelent meg a régió országainak piacain, ám ezt a gyakorlatot a kiskereskedők alacsony jövedelemszintje, lanyha beruházási kedve, csekély megrendelései miatt a legtöbb országban feladta.

Színvonalasabbak lettek a Nike boltok

A Nike termékeit árusító magyarországi boltok az utóbbi években színvonalasabbak lettek a társaság standardjainak megfelelve, ami összességében lehetőséget teremt az árbevétel növekedési ütemének jövőbeni fenntartására - hangoztatta Sándor István.

A forgalom 50 százaléka sportcipők, 40 százaléka textiláruk, 10 százaléka pedig kiegészítők értékesítéséből származik. Az ügyvezető igazgató becslése szerint a Nike a magyarországi márkás sportruházati piac 30-33 százalékát birtokolja.

A Nike a világ csaknem minden országában forgalmazza termékeit, évente mintegy 10 milliárd dolláros árbevétellel rendelkezik.

(MTI)

Ajánlat:

Nike

Korábban:

Napi 2 dolláros fizetés a Nike és az Adidas indonéziai gyáraiban
(2002. március 9.)

"Melleket támogass, ne diktátorokat" 
(2001. december 12.)