Konfliktuskerülő magyar reklámok

A hazai reklámpiac helyzetéről, az itthon készített reklámok minőségéről és az internetes hirdetések jövőjéről is beszélt a Társalgóban Incze Kinga és Pénzes Anna, A reklám helye című médiatervezési szakkönyv két szerzője. A szakértőktől megtudhattuk azt is, hogyan lehet bekerülni a szakmába.

Fotó: Varga Ferenc [origo]Mennyire belterjes a hazai reklám üzlet? (aldair)

A reklám helye: Abszolút! Konkrétan ez azt jelenti, hogy a kisebb-nagyobb szereplők jól ismerik egymást, és az üzlet szűk körön belül zajlik.

Szerintetek hogyan fognak talpon maradni a magyar reklámügynökségek, ha elözönlik a piacot a multik? (bertihu)

A reklám helye: A multik már régóta a piacon vannak, és a magyar ügynökségek eddig elég jól állták a versenyt. Igazából nem az a kérdés, hogy magyar vagy multi, hanem a gondolkodásmód számít: szerintünk a felerősödő globalizációs tendenciák Magyarországra érkezését nem úgy dolgoztuk fel, mint ahogy kellett volna. A mennyiségi szempontok dominanciája háttérbe szorítja a minőségi munkát, és nem ad lehetőséget a piaci fejlődésnek.

Mit szóltok ahhoz, hogy már a reklámszakma is maximálisan politikafüggő lett? (bertihu)

A reklám helye: Azt nem állítanánk, hogy maximálisan politikafüggő lett, mondjuk inkább úgy, hogy a politika révén beáramló pénzösszeg mindenképp pluszforgalmat generál a reklámszakmában, amire, valljuk be, szükség van.

Milyen változást fog szerintetek hozni az EU-csatlakozás a magyar marketing szakmában? (bertihu)

A reklám helye: Némi felfrissülést a pluszpénzek révén, és azt, hogy közérdekű politikai témában reklámügynökségek nagyobb szerepkörrel lesznek jelen, hiszen az EU-csatlakozás kommunikációja komoly szakmai felkészültséget igényel. Ezen kívül marketing-szempontból érdekes feladat nagy tömegeknek kommunikálni az üzeneteket.

Nyugaton lehet látni bevállalósabb reklámokat. Nálunk miért nem alakult ki ennek a kultúrája? (skalakope7)

A reklám helye: Igen, sajnos a Magyarországon készülő reklámok egyáltalán nem bevállalósak, sokszor kifejezetten konfliktuskerülők. Ez függ a hirdető, a kreatívügynökség hozzáállásától, bátorságától, attól, hogy mit gondolnak a reklám szerepéről általában, viszont elég sok reklám van már ma ahhoz, hogy előbb-utóbb szükség legyen a bevállalós reklámokra, hogy egy-egy reklám kitűnjön a többi közül. Egyébként vicces, hogy a Magyarországon sugárzott reklámok elég nagy része adaptált, azaz külföldi reklám, bár sokszor kicsit régebbi, könnyebb verzió, mint ami jelenleg nyugaton fut. És még valami: a vizuális kultúra talán kevésbé fejlett itthon, vagy legalább is a döntéshozók kevésbé igényesek ezen a téren.

Miért van az, hogy még egy ügynökség sem volt képes egy jó vagy legalább egy kicsit jobb mosópor-reklámot csinálni ? (bertihu)

A reklám helye: Vannak bevált módszerek: a reklám nem öncélú, eredményt várunk tőle, és ezek a sablonok működnek. Egyébként ezen reklámok nagy része adaptáció, vagy ügyfelek nyomására alakul ilyenné.

Mennyire szerencsés megbotránkoztatni a reklámmal a kellő hatás elérésének érdekében ? (menyus)

A reklám helye: Kétélű fegyver, nagy a kockázata, a kockázatvállalás pedig döntés kérdése.

A reklámokban levő termékek túlzása ellen van valamilyen szabályozás? (CICCMICC)

A reklám helye: Az önszabályozás. Valamint a hirdetőnek sem érdeke nagyot túlozni, mert a csalódott fogyasztó nem fog többet vásárolni. És a felsőfok használata tilos megfelelő igazolás nélkül.

Van ennek a szakmának terjeszkedési lehetősége ebben az országban? (NrB)

A reklám helye: Maximális terjeszkedési lehetőségünk határán vagyunk.

Mekkora szerepet játszik a cenzúra a reklámszakmában? (menyus)

A reklám helye: Ez nem szigorúan a mi területünk, de összességében a szakmának működik az önkontrollja, és az önszabályozás mellett nincs túl sok szükség cenzúrára.

Előző
  • 1
  • 2
Következő