Harmincezret költünk ajándékokra

2007.12.10. 11:25

Legfeljebb 30 ezer forintot költenek az internetezők az idén karácsonyi ajándékokra. A többség a bevásárlóközpontokban főként kozmetikai termékeket, ruházati cikket, könyvet vagy gyermekjátékot vásárol, derül ki a Kirakat.hu és a Szonda Ipsos közös felméréséből.

Együttműködve vizsgálta a karácsonyi vásárlási szokásainkat két cég. Kiderült, hogy az internetezők az átlagosnál több személyt terveznek megajándékozni idén karácsonykor, és terveik szerint az átlagosnál többet költenek ajándékokra. ugyanakkor nagyobb arányban tájékozódnak a vásárlás előtt az internet hozzáféréssel nem rendelkező társaiknál, természetesen a világhálón.

Az eredmények azt mutatják, hogy a magyar lakosság fele legalább 5 főnek tervez idén karácsonyi ajándékot vásárolni, de ugyanez az adat az internethasználók között több mint 20 százalékponttal magasabb. Meglepő módon a megyeszékhelyeken, illetve egyéb városokban élők több embernek szeretnének ajándékkal kedveskedni, mint a fővárosban élők. Talán sok mindenkit nem ér váratlanul: a nők körében nagyobb az ajándékozási kedv, mint a férfiak körében. Az életkor előrehaladtával csökken a megajándékozottak száma, és 7% azoknak az aránya, akik senkit nem terveznek idén karácsonykor megajándékozni.

Népszerű ajándéknak számítanak azonban még a cipők, a konyhai eszközök, valamint a CD-k, DVD-k is. Az ajándékok beszerzése szempontjából a legnépszerűbb helyek a bevásárlóközpontok és hipermarketek, de igen kedveltek még a piacok.

KAPCSOLÓDÓ CIKK