"A késés szerencsére nem általános"

Vágólapra másolva!
Utasbarát szolgáltatásokat, környezetbarát fejlesztéseket és megújuló pályaudvarokat ígért a Vendégszobában a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója. Olvasóink sokat kérdezték Kozák Tamást a sztrájkokról, a privatizációról, sőt felvetették a szárnyvonalak teljes megszüntetését is.
Vágólapra másolva!

Üdvözlöm a kedves chatelőket, Kozák Tamás vagyok, a MÁV-Start vezérigazgatója. Az Utazás kiállításról jöttünk, ahol a MÁV-Start impozáns standja sok szeretettel vár mindenkit új szolgáltatásokkal, bemutatjuk a tervezett fejlesztéseinket. Várom a kérdéseket!

Mióta dolgozik a vasútnál? [huncutcicuska]
- A MÁV-Startot február 1-jétől vezetem, korábban egy másik területet vezettem a MÁV-on belül.

Mikor fognak újra normálisan járni a vonatok? Sztrájk nélkül? [Boomboy]
- A vonatok ma is menetrendszerűen járnak, és reméljük, hogy ez a normális működés a jövőben is így marad.

Miért sztrájkolnak annyit a MÁV-osok? [BabyBaba_20]
- Ez nem egy összvasutassztrájk, az egyik szakszervezet tagságának egy része élt a munkabeszüntetés jogával, és akadályozza a normális vasúti közlekedés biztosítását.

El lesznek távolítva a MÁV-tól azok, akik eddig több ízben sztrájkoltak? [kispapa78]
- A sztrájkolás törvény adta jog. Nem érheti semmi következmény emiatt a dolgozókat.

Miért nem lehet a sztrájk alatt a bérlettel rendelkező utasoknak buszokat szervezni és eljuttatni őket a bérleten szereplő településre? [Irontooth]
- Több autóbusz-társasággal együttműködve a sztrájk alatt is alternatív lehetőséget nyújtottunk a munkába járáshoz és a hazajutáshoz, bár azt szeretném, hogy minél többen vonaton jussanak el céljukhoz.

Az utasok milyen információforrásokból tájékozódhatnak az esetleges sztrájkokról? [benipet]
- A MÁV-Start honlapja és a MÁV-é is a "Sztrájk percről percre" rovatban folyamatosan közli a legfrissebb sztrájkhoz kapcsolódó információkat, valamint a Mávinformon keresztül a média is azonnal tájékoztatást kap, és a telefonos ügyfélszolgálat, a MÁV Direkt (06-40-494-949) is informálja a telefonon érdeklődőket.

Nekem mint alkalmazottnak, miért nem jár a Cargo eladásából származó rész? Úgy tudom, volt, aki megkapta a 250 ezer forintot! [Nasty]
- Még senki nem kapott úgynevezett részvénycsomagot. A részvénycsomagra jogosultak akkor élhetnek a részvénylehívás jogával, ha a privatizáció lezárult. A részvényopcióval általában az érintett cég dolgozói élhetnek.

Az önök részlege privatizációs bevételeinek egy részét követeli Gaskó István? [cirio]
- A privatizációs bevétel egyrészt az infrastruktúrafejlesztést szolgálja, másrészt hozzájárul a MÁV hiteltörlesztéséhez. Az infrastruktúrafejlesztés jótékony hatását végső soron az utasok élvezik.

A MÁV-Cargo eladásakor állítólag egy cég több milliárd forint sikerdíjat kapott, erről mit lehet tudni? [GET LiFE]
- Ezt a szerződést az újsághírek szerint az osztrák vasút és egy magáncég kötötte, erről se a MÁV-nak, se a MÁV-Cargónak nincs információja.

Miért nem a legalább középtávú szemlélet vezette a MÁV-ot, amikor eladta az egyetlen nyereséges cégét? [peteyy]
- Egy piacképes vállalkozásnak, ahhoz, hogy versenyképességét erősíteni tudja, stratégiai partnerre, tőkére és üzleti szemléletre van szüksége.