A világméretű pénzügyi és gazdasági válság, valamint a piaci feltételek romlása következtében a Magyar Suzuki Zrt. eladott autóinak száma drasztikusan csökkent, így a kereslethez alkalmazkodva a termelés csökkentése vált szükségessé - közölte a cég. Az európai - s a magyar - autóeladások jelentősen visszaestek novemberben. A kibocsátás visszafogása 1200 dolgozó munkahelyét teszi feleslegessé, mellettük 201 dolgozó önként távozik a társaságtól - derül ki a vállalat közleményéből. Az elbocsátá bejelentése végülis nem meglepő, a cég ilyen irányú szándékait maga a vállalat is megerősítette korábban.
A pillanatnyi előrejelzés szerint a jövő évi gyártási terv egyelőre 210 ezer gépkocsi, ez azonban a 2009-es értékesítési eredmények függvényében változhat. Ezév december 8-tól a gyártás visszatért a kétműszakos munkarendhez. Ez egyelőre ideiglenes megoldás, ami az év végi leállásig lesz hatályban. 2009. január 5-étől a klasszikus ötnapos, kétműszakos-kétcsoportos munkarend lép érvénybe.
A Magyar Suzuki Zrt. az elbocsátások feltételrendszerét az üzemi tanáccsal egyeztetve alakította ki. A felmondásokkal kapcsolatos információkat a vállalat először azokkal a dolgozókkal osztja meg, akiket az intézkedés érint. Az elbocsátás részletes kritériumrendszeréről a Magyar Suzuki Zrt. kizárólag a belső dolgozói tájékoztatást követően ad ki részletes információkat.
Azoknak a munkavállalóknak a száma, akik az üzemi tanáccsal folytatott egyeztetés megkezdése óta önként távoztak a vállalattól, összesen kettőszázegy. Ezek a dolgozók 2009. február 18-ig járó átlagos munkabérüket és béren kívüli juttatásaikat kapták meg, továbbá az év végi prémiumot is. A hatályos magyar törvények értelmében a Magyar Suzuki Zrt. az önkéntesen távozók állampolgárságát nem hozza nyilvánosságra.
A költségtakarékossági intézkedések további elemeként a vállalat racionalizálja a közlekedésre vonatkozó támogatásait is. Az elmúlt években a Magyar Suzuki Zrt. - saját döntése alapján - hozzájárult a 30 kilométernél távolabbi településekről közlekedő dolgozók munkába jutásához. Tekintettel a kialakult helyzetre, a Magyar Suzuki Zrt. a továbbiakban csak a gyár 30 kilométeres körzetében tudja üzemeltetni buszjáratait. Azok a dolgozók, akik maradni kívánnak, ám a buszjáratok hatósugarának szűkítése megnehezíti számukra a munkába járást, az érvényben lévő belső vállalati szabályzatnak megfelelően hozzájárulást kapnak, aminek a segítségével elérhetik a munkásbuszok lakóhelyükhöz legközelebb eső megállóját a 30 kilométeres körön belül.