Olvassa el itt a válság híreit!
Az összeszerelés három gyárban indul újra, Torinóban, Melfiben és Termini Imeresében, ahol a FIAT kisebb autóit gyártják. A kormány február elején hagyta jóvá azt az 1,7 milliárd eurós, járműipar támogató keretet, amelyből az állam 1500 eurót ad mindenkinek, akik elöregedett autóját újra cseréli.
A "roncsprémium" már Németországban is megtette hatását. Ott 2500 eurót kaphatnak a polgárok. A németek az év eleje óta szinte rohamozzák az autószalonokat. A hírek szerint a kicsi és olcsóbb autókat részesítik előnyben, de némelyest fellendült a nagyobb autók iránti kereslet is. Olyannyira, hogy több autógyár már bejelentette: újból megnyitja átmenetileg bezárt gyártótelepét Németországban, illetve az eddigi rövidítettről visszatér a normális munkaidőre.
Az olasz állami támogatásnak köszönhetően nem csak a FIAT bízik abban, hogy talpra tud állni, hanem az egész olasz autószakma is: az ágazat szakmai szervezetének, az Anfiának az előrejelzése szerint az idén több mint 2 millió új autó találhat vevőre Olaszországban. Korábban 10 százalékos visszaesést jósoltak, 1,8 millió autóra. Tavaly 2,2 millió új autó került fogalomba, 13 százalékkal kevesebb az előző évinél.
A FIAT adózott eredménye tavaly 1,61 milliárd euróra csökkent a 2007-es 1,95 milliárdról. A csoport autóértékesítése 20 százalékkal esett vissza.
Pénteken ellenpélda is volt: a brit autógyártók és -kereskedők szövetsége (SMMT) közölte legújabb statisztikáját, amely szerint januárban 58,7 százalékkal kevesebb autót gyártottak Nagy-Britanniában, mint tavaly januárban. A hazai kereslet csökkenése miatt a kivitel aránya viszont rekordra nőtt: a gyártott autók 83,5 százalékát exportálták januárban.