Bezár a kiskunhalasi Levi Strauss-gyár

Vágólapra másolva!
Létrejött a megállapodás a Levi Strauss európai, közel-keleti és észak-afrikai régiókat magában foglaló részlege és a munkavállalói érdekképviseletek között a kiskunhalasi gyár bezárásáról.
Vágólapra másolva!

A Levi Strauss európai, közel-keleti és észak-afrikai régiókat magában foglaló részlege (LSEMA) a mai napon bejelentette, hogy a munkavállalókat képviselő Üzemi tanáccsal, illetve a Ruházatipari Dolgozók Szakszervezetével folytatott konzultációt sikeresen lezárta, és a felek ennek keretében megállapodásra jutottak a társaság kiskunhalasi gyárának bezárásáról.

A megállapodás egyrészről valamennyi fél által kölcsönösen elfogadott és tisztességesnek tartott juttatási csomagot határoz meg a dolgozók számára, másrészről tartalmaz olyan elemeket is, amelyek segítenek enyhíteni az üzem bezárásának az érintett 549 dolgozóra kifejtett kedvezőtlen hatásait.

"A tárgyalások során a felek részéről megnyilvánuló kölcsönös együttműködés, illetve egymás érdekeinek kölcsönös tiszteletben tartása egyaránt tanúsítja azt a szilárd munkakapcsolatot, amely a dolgozók és a társaság viszonyát az elmúlt 21 évben jellemezte" - jelentette ki Gavin Moore, a Levi Strauss európai termelési igazgatója. "Egy nehéz folyamat végére tettünk pontot, amely azonban a társaság hosszú távú versenyképességének fenntartása érdekében elkerülhetetlen volt".

A jelenlegi világgazdasági válság hatásai a Levi's márkát sem kerülték el. Jelentős keresletcsökkenés tapasztalható mind a ruházati termékek, mind pedig az egyéb fogyasztási cikkek terén. A versenyképesség fenntartása megköveteli a termelés rugalmasságának növelését, amelyet a Társaság kénytelen az ingadozó eladásokhoz igazítani.

A gyár bezárására 2009. június végéig kerül sor. A dolgozók a termelési folyamatok fokozatos megszüntetésével összhangban távoznak.

A Levi Strauss LSEMA továbbra is elkötelezett marad magyarországi vevői és viszonteladói iránt. A Levi's márkájú termékek a kereskedelmi hálózatban továbbra is kaphatóak lesznek, a vásárlókat újdonságaikról folyamatos marketing-kampányok keretében tájékoztatják. A döntés a budapesti értékesítési részleget és a magyar Levi's boltokat nem érinti.