Vágólapra másolva!
Róna Iván a Magyar Turizmus (MT) Zrt. vezérigazgatójának tájékoztatása szerint a turisztikai ágazat szereplői az idén, a főváros mellett, a Balatonra összpontosítanak, miután a külföldi vendégéjszakák 20 százaléka köthető a magyar tengerhez és a hazai vendégek 50 százaléka is a tó környékén vakációzik.
Vágólapra másolva!

Itt olvashatja a válság híreit!

"Az idegenforgalmi vállalkozások előnyt is kovácsolhatnak a nehéz gazdasági helyzetből, hiszen az ár-érték arányuk igen jó Európában. Emellett az euróval szemben gyenge forint miatt is vonzóbb Magyarország a külföldi turisták számára, ami az éleződő piaci versenyben szintén javítja a pozíciókat" - mondta a Napi gazdaságnak Róna Iván.

Az MT Zrt. a beutazó turizmus számára kedvező euró/forint árfolyamra több európai uniós országban indított kampányával hívja fel a figyelmet. A kampány Münchenben kezdődött, majd Hollandiában és Nagy-Britanniában folytatódott.

A cég előzetes felmérései szerint az idén az utazók 74 százalékát befolyásolja, hogy kevesebb pénz jut a pihenésre, így többen az eddiginél rövidebb, 3-4 napos belföldi utakat választanak majd, de végleg nem mondanak le a pihenésről. Amihez leginkább ragaszkodunk itthon, az a vízpart és a kényeztetés - írta meg a Napi Gazdaság.

Az indulás nem volt rossz: húsvét környékén telt ház volt a Balatonnál. A kompok egyetlen nap alatt ötezer gépkocsit és 13 ezer utast szállítottak - mondta el Rosta Sándor, a balatoni regionális idegenforgalmi bizottság elnöke.

Ami a szállásadók várakozásait illeti, az óvatos bizakodást egyre több hotel megújuló saját értékesítéssel is igyekszik alátámasztani. Eközben a kempingek forgalma az utóbbi években öt-hat százalékkal emelkedett, évi 15-20 százalékkal több a belföldi turista. A külföldiek jelenléte nem nő ilyen mértékben, ám az elmúlt években az osztrákok, csehek és szlovákok érdeklődése is élénkült a Balaton iránt.