A Vatera 70-80 százalékos bővülést tervez

Vágólapra másolva!
A válság és a forint gyengülése ugyan negatívan hat az elektronikus kereskedelmi és aukciós piacterekre is, de a Vatera.hu az idén is a forgalom 70-80 százalékos növekedésével számol - mondta Gerő Viktor, a Vatera.hu ügyvezetője keddi sajtótájékoztatóján.
Vágólapra másolva!

A forint gyengülésekor a nagy, főként import árukat forgalmazók bevétele visszaesett, s tendencia az is, hogy az alacsonyabb minőségű és árú termékek jobban fogynak, mint korábban. Ugyanakkor igaz az is Gerő szerint, hogy amikor a forint ismét erősödni kezdett, akkor a nagy importőrök forgalma is újra nőtt a piactéren. Mindazonáltal a kisebb értékű, használt termékek továbbra is kapósabbak - jegyezte meg.

Tavaly a Vatera.hu 100 százalékkal növelte árbevételét, ami 2008-ban mintegy félmilliárd forint volt. Az idén a növekedés a várakozások szerint nem lesz ekkora, de a cég 2009-ben is dinamikus bevételnövekedésre számít.

Egyesülnek a TeszVesszel

A Vatera.hu Kft. Magyarország legnagyobb online piacterét működteti, napjainkban 822 ezer regisztrált felhasználója van. A piactér tavaly 12 milliárd forint forgalmat bonyolított le. Honlapján havi 200 millió oldalletöltést regisztrált tavaly, és naponta 20 ezer licittel 8 ezer sikeres eladást ért el. A legkeresettebb termékek továbbra is az elektronikai cikkek és a márkás ruhaneműk, de autókat, ingatlanokat és régiségeket is árvereznek.

A Vatera a dél-afrikai központú Naspers médiavállalat online divíziójához, a MIH Internet Europe csoporthoz tartozik. Ez a csoport Magyarországon egy másik piacteret is tulajdonol és működtet: az inkább női vásárlókat regisztráló TeszVesz piactéren átlagosan 18-20 ezer licit eredményeként tavaly naponta 9 ezer termék cserélt gazdát, és 2008-ban az oldal által lebonyolított forgalom 3 milliárd forint volt.

A TeszVesznek mintegy 717 ezer regisztrált felhasználója van, akiknek a tábora naponta 700-800-zal bővül. A TeszVesz 2008-ban 150 millió forint bevételt ért el.

A Vatera és a TeszVesz társaságot a tervek szerint egyesítik, de az online piactér márkák megmaradnak, mivel kicsi, mindössze 25 százalék az átfedés a két oldal felhasználói között. A TeszVesz oldalon 300-400 ezer aukciós ajánlat és 600 ezer termék van, míg a Vaterán 650 ezer aukciós ajánlat.

Adóalanyok után keresgél az APEH

A két piactér az áru értékétől függően bruttó 5-40 forint feltöltési díjat vezetett be, amit visszafizetnek, ha sikeres a tranzakció. Az alacsony, például 1 forintos induló áron licitre kerülő áruk esetében pedig nem is kérik el ezt a díjat.

A feltöltési díj azt a célt szolgálja, hogy tisztuljanak a piacterek: a díj bevezetése előtt a Vaterán mintegy 2 millió termék volt elérhető. A piactereknek az árbevétel alapján 90 százalék körüli a részesedésük. Az oldalakon az áruk fele fix áron talál gazdára.

A két oldal már több, mintegy 20 megkeresést kapott az APEH-től az adóalanyokkal kapcsolatos kiegészítő adatok átadására. Egy másik kérdésre elmondták, a piacterek feljelentik azokat, akik másoknak kárt okoznak, és több biztonsági eljárást is bevezettek a csalók kiszűrésére. A két piactér az ügyfeleket támogatja abban is, hogy például a bíróságokon kártérítést kaphassanak.