Vágólapra másolva!
 
Vágólapra másolva!

A Nielsen piackutató vállalat fogyasztói bizalmi indexe májusban 40 ponton állt, ami megegyezik az áprilisi szinttel, a márciusinál pedig 3 ponttal magasabb - közölte a cég csütörtökön az MTI-vel. A mutató a 18-59 éves lakosság véleményét összegzi a munkalehetőségekről, személyes anyagi helyzetről és vásárlási kedvről.

Az elkövetkező tizenkét hónapban a válaszadók 7 százaléka szerint lesz jó a személyes anyagi helyzete, rosszal számol 46, nem túl jóval pedig 44 százalék. Ugyanerre az időszakra a munkalehetőségeket mindössze 4 százalék ítélte jónak. Rossznak vélte a kilátásokat 62, nem túl jónak pedig 33 százalék.

A 40 pontos májusi fogyasztói bizalmi indexet jelentősen meghaladja a diplomások 62 pontos átlaga, és szintén magas, 59 pont a havi nettó 100 ezer forintnál nagyobb, egy főre jutó nettó jövedelemmel rendelkező háztartásban élők mutatója. A havi 30 ezer forintnál kisebb, egy főre jutó nettó jövedelemmel rendelkező háztartásban élőknél az index 23 ponton állt májusban.