Vágólapra másolva!
Az amerikai Procter & Gamble háztartásvegyipari és fogyasztásicikk-gyártó 2,471 milliárd dolláros, részvényenként 80 centes adózott eredményt jelentett szerdán az üzleti éve júniussal zárult utolsó negyedéről, 18 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 3,02 milliárdnál, részvényenként 92 centnél, mert időközben eladta egy részlegét, és mert e válságos időkben a vevők az áruházláncok olcsóbb saját márkáit részesítik előnyben.
Vágólapra másolva!

A válság híreit itt olvashatja!

A Procter & Gamble nettó értékesítése, 18,662 milliárd dollár, 11 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Szervesen - vagyis a valutaárfolyamok és a csoportösszetétel változásait leszámítva - 1 százalékkal csökkent a bevétel. Az értékesítés mennyiségben 4 százalékkal esett vissza.

A mostani negyedévre részvényenként 95 cent-1 dollár közötti profitot várnak a cégnél, és a nettó értékesítés 7-10 százalékos csökkenését valószínűsítik. A Procter & Gamble piaci tőkeértékre a világ nyolcadik vállalata.

A júniussal zárult üzleti évben a cég adózott eredménye 13,436 milliárd dollár volt, 11 százalékkal több az előző évi 12,075 milliárdnál. A nettó értékesítés 3 százalékkal 79,029 milliárd dollárra csökkent.