A most megkötött egyezség megerősíti azt az előzetes megállapodást, amelyet a két cég még júniusban kötött. Mindez része a General Motors átalakításának, az amerikai anyacég ugyanis csődvédelmet kért június elsején. Azóta a GM szabadulni próbál veszteséges üzletágaitól és márkáitól, ebbe a sorba illeszkedik a Saab eladása is, amely az elmúlt években komoly mínuszokat termelt.
A GM és a Koenigsegg egyezményét várhatóan még meg kell erősítenie a svéd kormánynak, amely garanciát vállalt az ügylet lebonyolításához szükséges hitel finanszírozására.
A Koenigsegg ugyanis egy kis cég, amely önmagától nem tudná megvásárolni a Saabot, hanem ehhez az Európai Beruházási Bank (EIB) segítségére van szüksége. A 600 millió dolláros EIB-hitelt viszont a svéd államnak kell garantálnia.
Saab, Saturn, Hummer
A GM korábban már igyekezett leválasztani magáról a Saturn és a Hummer márkákat, a Saab eladásával pedig a Financial Times (FT) szerint véget érhet egy 19 éves kudarctörténet. Ekkor kebelezte be ugyanis a General Motors a svéd gyárat.
Az FT szerint a GM soha nem profitált a Saab felvásárlásából, miközben a Saab eladásai 98 ezer darabra csökkentek tavaly.
A Koenigsegg nem tőzsdei cég, az autók megszállottjaként ismert vállalkozó, Christian von Koenigsegg alapította 1994-ben.
A Koenigsegg különleges sportkocsikat készít, amelyeknek ára darabonként egymillió dollár körüli a brit lap szerint.
Volvo és Ford
A svéd Koenigsegghez a Saab megvásárlásakor társul a norvég vállalkozó, Bard Eker is, aki a svéd cég részvényeinek felével rendelkezik.
Miközben a GM a Saabtól szabadul meg, a másik nagy amerikai autógyár, a Ford éppen egy szintén svéd márka, a Volvo eladásáról tárgyal a potenciális vevőkkel - jegyzi meg a Financial Times. A Volvo és a Ford párosa sem volt ugyanis sikeres az elmúlt években, akárcsak a GM-Saab együttműködés.