Padlót ért az európai autóipar a zuhanás után

Vágólapra másolva!
Németország, Franciaország, Olaszország, Nagy-Britannia és Spanyolország alkotta nagy európai ötösfogat több autót adott el az idén augusztusban, mint tavaly ilyenkor. Ezzel Spanyolországban is megtört a jég, ahol az idén ugyanis először tapasztalhatunk - bár csak marginális - 0,7 százalékos emelkedést a tavalyi év azonos hónapjához képest.
Vágólapra másolva!

A válság híreit itt olvashatja!

A JATO Dynamics legfrissebb adatai szerint azonban "a jelen helyzet alapján felelőtlenség lenne egyértelműen azt állítani, hogy már talpra állt az európai új autó piac, azonban az a tény, hogy mostanra mind az öt legjelentősebb piacon pozitívak a számok, mindenképp bizakodásra ad okot" - fejtegeti David DiGirolamo, a JATO Consult vezetője.

Az augusztusi szabadságolási időszak mindig negatívan befolyásolja az új autó eladásokat, de ennek ellenére látható a növekvő tendencia. Ugyan az év eddigi 8 hónapjának összeladásai még mindig 7,3 százalékkal elmaradnak a tavalyi év azonos időszakának számaitól, júliushoz képest realizált a piac egy szerény, 1,2 százalékos növekedést."

Talán nem meglepő, hogy továbbra is a VW Golf uralja a modellek toplistájának első pozícióját, immár ötödik hónapja folyamatosan. Nem is érdemtelenül, ugyanis az év első nyolc hónapjában 17,3 százalékkal, míg augusztusban 39,5 százalékkal növelték eladásaikat a tavalyi év azonos időszakaihoz képest.

A Ford Fiesta továbbra is a második helyen, 36.9 százalék forgalomnövekedéssel az év eddigi 8 hónapjában, valamint 33,3 százalék plusszal Augusztusban. A top tízes lista további pozícióiban viszont igen dinamikus átrendeződések történtek, ugyanis az Opel/Vauxhall Corsa a korábbi ötödik helyről a harmadikra került fel (+15,9 százalék tavaly júliushoz képest), a Peugeot 207 a harmadikról a negyedik helyre esett vissza (+1,2 százalék) és a Renault Clio a júliusi kilencedik helyéről az ötödik sorba kapaszkodott fel.

A top tíz alsó felében a Focus továbbra is a hatodik (-5,3 százalék), a Fiat Punto lecsúszott a korábbi negyedikről a hetedik helyre, a hónapban kimagasló +45,7 százalékos forgalomnövekedés ellenére. Visszakerült a top 10-be a Skoda Fabia, ahol is a hónapban produkált 3,9 százalékos növekedés a nyolcadik helyhez volt elég. A Fiat Panda a nyolcadikról a kilencedik helyre került (+37,2 százalék), míg az Opel/Vauxhall Astra a hetedikről a tizedik helyre esett vissza (-1,1 százalék).

Az augusztus rendszerint uborkaszezon az új autó értékesítésben is. Így az idén sem tartogattak az értékesítési számok pozitív meglepetést. Mivel az öt főpiac jól teljesített, így a 2008 és 2009-es év Januártól Augusztusig terjedő időszakait összehasonlítva az idei elmaradást sikerült további 1,2 százalékkal csökkenteni, bár még így is sok piac jóval a 2008-as eladási szintek alatt teljesít.