Jövőre érkezik a BMW, amitől az Audi és a Mercedes is rettegni fog

BMW M340i
Vágólapra másolva!
Az M3 következő nemzedéke lehet az utolsó, amiben még lesz kézi váltó, és még nem lesz elektromos hajtás.
Vágólapra másolva!
A pár napja bemutatott sportos M340i xDrive megjelenéséből már következtethetünk arra, hogy fog kinézni a jövőre érkező M3 Forrás: BMW

A BMW már a finisében jár az új, G20-as kódjelű 3-as sorozat sportváltozatának, az M3-nak a fejlesztésében. A brit Autocar információi szerint a kocsi

erősebb és könnyebb lesz

elődjénél, az M5-ben bevezetett intelligens összkerékhajtást kihagyják belőle a költségek és a tömeg csökkentése miatt.

A M3 még ennél is agresszívebb lökhárítót kap, de az M340i sem nevezhető unalmas kispolgári verziónak Forrás: BMW

Ugyanezen okokból

kimarad a hibrid hajtás is,

bár ezt a sorban következő, 2026 körül érkező nemzedéknél már nem lehet majd megúszni az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások miatt. Eltűnik a hétfokozatú dupla kuplungos DCT váltó, aki nem akar manuálisan váltani és kuplungolni, annak az M5-ből ismert nyolcfokozatú automatát kínálják majd.

A mai M3 CS motorja 460 lóerős volt, az újé még erősebb lesz Forrás: BMW

A hajtásról a jelenlegi M3 háromliteres, soros hathengeres turbómotorjának továbbfejlesztett változata gondoskodik majd, a teljesítmény megközelíti majd a nagy rivális, a Mercedes C 63 AMG 476 lóerejét. A több erőt egy ahhoz hasonló

vízbefecskendezés segítségével préselik ki

a motorból, mint ami a mai M3 GTS-ben is dolgozik (lásd keretes).

Hogy működik a vízbefecskendezés?

A vízbefecskendezéssel a víz elpárolgása során jelentkező hűtő- és oxigénfelszabadító hatást használják fel a teljesítmény fokozására és a gyújtás optimalizálására: a rendszer a szitáló vízpermetet a töltőlevegő gyűjtőkamrájába fecskendezi, a hűvösebb levegő pedig az égéstérben is alacsonyabb hőmérsékletet eredményez. Amellett, hogy a hűtő hatás csökkenti a motor kopogási hajlamát, a hidegebb levegő magasabb oxigéntartalma nagyobb töltőnyomást és gyorsabb gyújtáspontot biztosít a turbómotorban. További előny, hogy a vízbefecskendezés csökkenti az alkatrészek hőterhelését, és növeli a motor élettartamát.

A BMW azt a célt tűzte ki a fejlesztés során, hogy az új M3 könnyebb legyen, mint a mai legkönnyebb M3, az 1585 kilós CSL verzió. Ez valószínűleg sikerülni fog, mivel az új CLAR padlólemez és a több nagyszilárdságú acél felhasználásának köszönhetően az alapokat adó friss 3-as sorozat eleve könnyebb elődjénél, ráadásul

az M3 számos alkatrésze, így például a teteje is szénszálból készül majd.

Az M3-as szélesebb sárvédőket és nagyobb felniket kap majd, mint az M340i, és két dupla kipufogó sem hiányozhat majd róla Forrás: BMW

Ahogy eddig,

a kétajtós változatot továbbra is M4-nek hívják majd,

a kupé az ajtók számán kívül műszakilag megegyezik majd a négyajtós M3-mal. Utóbbi valószínűleg a 2019 őszén megrendezésre kerülő Frankfurti Autószalonon mutatkozik majd be, az értékesítése pedig 2020 első felében indulhat.