Kitalálja, mik a nyár slágerjátékai?

Football. Russian national team holds training session official ball HORIZONTAL adidas Telstar 18
Egy világbajnokság mindig felpörgeti a labdaeladásokat is
Vágólapra másolva!
Nyáron 10 százalékkal 6,5 milliárd forintra bővülhet a játékok forgalma, az átlagos kosárérték szintén 10 százalékkal lehet magasabb a tavalyinál - derül ki a Játéksziget bolthálózat tulajdonosa, a Formatex, illetve a Regio Játékkereskedelmi Kft. felméréseiből.
Vágólapra másolva!

A Regio kutatása szerint tavalyhoz képest ismét többet költenek a magyar családok nyári játékokra és strandkellékekre: az online vásárlásoknál 10 százalékkal, 7526 forintra, míg a bolti értékesítésnél közel 15 százalékkal, 5672 forintra nőtt az átlagos kosárérték. Így a nyári játékpiac elérheti a 6,5 milliárdos forgalmat - közölte Gyaraki Dávid marketingvezető.

A szezon slágertermékei a szabadtéri, illetve a strandoláskor használatos játékok. A 10 legjobban fogyó termék között nyolc a strandoláshoz köthető. A foci-vb is hatással van az értékesítésre, a nyári játékok közül a labda is jobban eladható - ismertette.

A Regio friss kutatása szerint a nyári gyermekfelügyelet megoldása 10 magyar családból 4-nek okoz nehézséget. A nyári táborozást minden 2. család választja, amire 1 hétre a többség maximum 20-40 ezer forintot költ.

Egy világbajnokság mindig felpörgeti a labdaeladásokat is Forrás: AFP/Sputnik/Ramil Sitdikov

A Formatex adatai szerint a játék-ereskedelemben 15-20 százalékkal nő az értékesítés a foci-vb alatt. Borhi János, a Formatex ügyvezetője hozzátette: az idő előtt beköszöntő nyár fellendítette a kerti és strandjátékok forgalmát, a tavalyi év hasonló időszakához képest 37 százalékkal többet adtak el ezekből a cikkekből. A labdarúgó események pedig a sportkellékek, a focikapuk és labdák, a focista figurák és egyéb szurkolói termékek területén hoztak növekedést. Az átlagos kosárérték a cég adatai szerint idén 10 százalékkal, 5000 forintra emelkedett az egy évvel korábbihoz képest. A Formatex a teljes nyári szezonban az értékesítés 10 százalékos növekedésére számít.

Kutatásuk szerint az idén a fiúk és a lányok körében is a sport, kaland vagy tánctáborok a legnépszerűbbek. A családok közel 20 százaléka 20 és 30 ezer forint között költött nyári táborra, 11 százalék pedig 30-40 ezer forint között, és tíz százalék alatt van az olyan családok aránya, ahol gyerekenként 50 ezer forintnál drágább tábort választanak. A családok több mint fele 20 ezer forint alatt költ nyári táborozásra.