Megvétóznák a németek a károsanyag-csökkentést

Vágólapra másolva!
Németország szerint csak 2024-től kellene korlátozni Európában az autók szén-dioxid-kibocsátását, az unió klímapolitikáért felelős biztosa szerint ennek 
Vágólapra másolva!

Az európai uniós tervek szerint eredetileg 2020-tól korlátoznák kilométerenként 95 grammra a kontinensen gyártott a személyautók által kibocsátható szén-dioxid mennyiségét. Németország azonban a környezetvédelmi korlátozások négy évi halasztására voksolt az Európai Tanácsban, ahol az EU környezetvédelmi miniszterei szavaztak a kérdésről. Az eredeti tervek szerint nem lehetne Európában olyan autókat gyártani, amelyek a fenti értéknél több szén-dioxidot bocsátanak ki.

A szén-dioxid-korlátozás elhalasztása az uniós hivatalnokok szerint gyengíti az intézkedés hatásosságát, ráadásul kedvezőtlenül érinti azokat az autógyártókat, akik már évekkel korábban képesek voltak elérni a később bevezetendő határértéket.

A jelenleg érvényben lévő szabályok szerint az Európában gyártott személyautók kilométerenként legfeljebb 130 gramm szén-dioxidot bocsáthatnak ki. Németország szerint a szigorúbb határértékek bevezetése komoly gazdasági károkat okoznak a számos ismert autógyártó cégnek otthont adó országnak. A német javaslatot többek közt az autógyártásban ugyancsak érdekelt Egyesült Királyság, Portugália és Lengyelország is támogatta.

Az EU klímapolitikáért felelős biztosa, Connie Hedegaard teljes mértékben elutasítja a német javaslatot.