Az ország útjain azonban kialakulhatnak furcsa helyzetek is. Előfordulhat például, hogy a kamionosnak a jogszabályok értelmében pár kilométerre le kell(ene) állnia a lakóhelyétől. Így az éjszakát kénytelen parkolóban vagy benzinkútnál tölteni. Az sem jelent megoldást, ha pótkocsiját lekapcsolja és a megkönnyített járművel megy tovább. Ugyan úgy megbüntethetik, hiszen a forgalmi engedélye szerint még mindig nehezebb 7,5 tonnánál.
A renitens fuvarozókat akár százezer forintos bírsággal is sújthatják - ez elegendő visszatartó erőt jelent a teherszállítók számára. Hiszen Hörcsöki Sándortól tudjuk, hogy az esetleges bírság súlyos terhet jelentene a járművük után havi akár félmillió forintos bérleti díjat is fizető sofőröknek.
Az egyesület azonban elégedetlen a törvényi szabályozással. A rendelkezés szigorításával ugyanis félő, hogy a hétvégéken és ünnepnapokon Magyarország nemzetközi kamionparkolóvá változik. Hörcsöki Sándor úgy ítéli meg, hogy túlzó a környezetvédők aggodalma, hiszen a kamionok Euro I-es és II-es motorjai megfelelnek a kívánalmaknak: csendesek, környezetbarátok.
A KHVM főtanácsosa szerint azonban balesetbiztonsági szempontból érzékelhető javulást eredményezett a hét végi kamionstop. A korábban végzett közvélemény-kutatás szerint az emberek csaknem fele egyetért a tehergépjármű-forgalom hét végi korlátozásával.