Januártól tarifaközösség<br/>

Vágólapra másolva!
A szakmai egyetértés létrejött, s a szükséges politikai döntések után akár már januártól működhet a MÁV, a BKV és a Volán tarifaközössége.
Vágólapra másolva!

A találkozón elsődlegesen a budai régió tömegközlekedésének összehangolásával, ésszerűsítésével és fejlesztésével összefüggő kérdéseket tekintették át. Aba Botond, a BKV Rt. vezérigazgatója elmondta, hogy az rt. idén sem Budán, sem Pesten nem tervez további teljesítménycsökkentést. Tervezik viszont 60 korszerű, alacsony padlózatú busz vásárlását, amelyekből jut majd Budára is. A jövő hónapban átadják Hűvösvölgy új tömegközlekedési csomópontját, illetve megkezdik a várhatóan augusztusig tartó út- és villamospálya-rekonstrukciót az Alkotás úton. Ez utóbbi miatt várhatóan komoly feszültségekre lehet majd számítani a térségben, mivel nincs alternatív terelőút. A BKV szeretné azt is, ha a tömegközlekedési járművek a fővárosban mindenütt előnyt élveznének, illetve ha ismét bevezetnék Budapesten a lépcsőzetes munkakezdést.
A 4-es metróval kapcsolatban a vezérigazgató időszerűnek tartaná, ha mielőbb párbeszéd kezdődne a pénzügyi-szakmai kérdésekről. A tarifaközösségről szólva elmondta, hogy a bevételeket elosztják majd a három cég között, a várható veszteségeket azonban az államnak és a fővárosnak kellene vállalnia. Az I., a II., a III., a XI., a XII. és a XXII. kerület polgármestere szerint a BKV vezetése és dolgozói jó munkát végeznek. A cég működési gondjai az évek óta tartó alulfinanszírozottságban keresendők. A polgármesterek szeretnének nagyobb fővárosi támogatást kiharcolni a cégnek. Elvárják, hogy a fővárosi-kerületi forrásmegosztásból finanszírozott BKV működési színvonala ne csökkenjen. Lobbizni fognak a Pénzügyminisztériumnál, hogy az rt. által igényelt támogatásokat mielőbb biztosítsák. Szorgalmazzák azt is, hogy a pesti 2-es villamos mintájára kössék össze a budai Duna-parton közlekedő 17-es és 19-es villamost. A polgármesterek szerint a metróra szánt milliárdokból jelentősen javítani lehetne a felszíni tömegközlekedés színvonalán. A helyi közlekedési gondokat a kerületek rövidesen külön-külön megvitatják a BKV-val, egy év múlva pedig közösen ismét áttekintik a tömegközlekedés helyzetét.

(MTI)

Ajánló:

A főváros honlapja

Korábban:

Elsőfokon a főváros nyert.