A kémkedési ügy nem sodorta veszélybe a közös európai vadászgép tervét

Vágólapra másolva!
A DaimlerChrysler Aerospace AG (DASA) cáfolta, hogy a hét végén kirobbant kémkedési ügy veszélybe sodorná a közös európai vadászgép, az Eurofighter tervét.
Vágólapra másolva!

A kémkedési ügy nem sodorta veszélybe a közös európai vadászgép tervét
1999. augusztus 10., kedd, 17.30

A DaimlerChrysler Aerospace AG (DASA) cáfolta, hogy a hét végén kirobbant kémkedési ügy veszélybe sodorná a közös európai vadászgép, az Eurofighter tervét.

A Frankfurter Allgemeine Zeitungban megjelent nyilatkozatában a DASA szóvivője azt mondta: az Eurofighter nevű jövendő repülőgép fegyverzetére vonatkozóan még nem született döntés a technikai kifejlesztésről.
A DASA ottobrunni leányvállalatánál tanulmányok készültek a majdani vadászgép fegyverzetének lehetséges változatairól. Konkrét adatokat azonban e tanulmányok nem tartalmaztak. A Focus hírmagazin hétfőn arról számolt be, hogy két német férfi az európai vadászgép rakétarendszerével kapcsolatos titkos anyagokat adott el az orosz hírszerzésnek. Az illetőket már őrizetbe vették, ám a karlsruhei ügyészség szóvivője azt állította, hogy nem az Eurofighterre, hanem harckocsik fegyverzetére vonatkozó iratokat adtak át orosz megrendelőiknek.
A német titkosszolgálat szerint a két férfi egyike, egy 39 éves kereskedő, Moszkva egyik legfontosabb kéme volt német földön. Egy fuvarozó cég vezetőjeként Soltau közelében élt, és az ottobrunni LFK cégnél dolgozó mérnök ismerőse révén az üzemből kicsempészett iratokat ő vitte magával Moszkvába. Minden egyes útján százezer dollár ügynöki honoráriumot kapott. A német elhárítás adatai szerint az illetőnek már az apja is együttműködött a szovjet titkosszolgálattal, a KGB-vel. Míg a kereskedő 1995 óta szolgáltatott ki bizalmas ipari és műszaki jellegű információkat az oroszoknak, addig az ottobrunni mérnök - aki már régóta a DASA alkalmazottja - 1997-től vett részt az ipari kémkedésben.
Mindkét férfi vizsgálati fogságban van.

Ajánló: