A Pécsi Polgármesteri Hivatal okmányirodájának munkatársai két hónapja rettegtek a hétfői naptól. Félelmük beigazolódott, ugyanis az új személyi igazolvány cseréjét intéző számítógépes rendszer rögtön az első nap felmondta a szolgálatot. A rendszer már a decemberi főpróbán sem működött. Akkor is csak lakcímet tartalmazó igazolványt tudtak készíteni az iroda munkatársai.
A rendőrség decemberben már nem foglalkozott a személyit igénylőkkel mondván, januártól itt az új igazolvány.
A hibát hiába keresték az önkormányzat informatikusai. Jobb híján a régi módszert kezdték alkalmazni: kézzel töltötték ki az igénylő lapokat és a ráragasztott fényképpel megpróbálták elfaxolni a megadott belügyminisztériumi számra, amely azonban a legtöbbször foglalt volt.
Az okmányiroda vezetőjét úgy tájékoztatták, keddtől működni fog a rendszer. Az új igazolványt azonban a kérelemtől számított 2-3 hét múlva kapják csak meg az igénylők.
A Belügyminisztérium Adatfeldolgozó Hivatalában felállított agyközpont irányítja és segíti az új személyi igazolványok kiadását és az adatrögzítést az ország egész területen. Az összes önkormányzat gépe felügyelhető, sőt távirányítható innen. A központban folyamatosan csörögtek a telefonok. Hibák mindenütt akadtak, hiszen több vidéki irodában a hétfői nap egyben próbaüzem is volt.
A szakemberek azt ígérik, hogy egy hónapon belül zökkenőmentesen üzemel majd a rendszer.
(RTL KLUB)