A sztrájk ellenére a vasutasok több mint kilencven százaléka dolgozik

A vasutassztrájk első 12 órájában az elégséges szolgáltatásról való megállapodás szerinti személyszállító vonatok elindultak. Az utasok száma meglehetősen alacsony volt, Szegeden például reggel 5 és 10 óra között mindössze 17 utas szállt fel a vonatokra. A vasutasok 92,19 százaléka felvette a munkát ma reggel. A szakszervezetek és a MÁV tárgyalásai 15 órakor folytatódnak.

A délelőtt folyamán Kukely Márton, a MÁV Rt. vezérigazgatója tájékoztatta a szakszervezeti vezetőket arról, hogy a vasúttársaság vezetői kedden 13 órakor üléseznek. A rendkívüli igazgatósági ülésen a MÁV Rt. menedzsmentje mandátumot kap arra, hogy a megkezdett sztrájkot is figyelembe véve új ajánlatot tegyen.

A vasutasok sztrájkját az első nap délelőttjén szolidaritásukról biztosították különböző szakszervezeti szövetségek, többek között a Vasas Szakszervezeti Szövetség, az Építő-, Fa- és Építőanyag-ipari Dolgozók Szakszervezeteinek Szövetsége, a MEDOSZ.

A Volán tájékoztatása szerint a busszal utazók száma nem nőtt drámai mértékben a munkabeszüntetés miatt. A forgalmi helyzetet folyamatosan figyelemmel kísérik, és az utazók igényeinek megfelelően alakítják a menetrendet.

A Magyar Posta Rt. debreceni igazgatósága közölte: a városban a szokásosnál 1-1,5 órával, Hajdú-Bihar megye többi településén 2-2,5 órával később kezdődött kedden a hírlapok és egyéb küldemények postai kézbesítése.

A Financial Times brit lap is foglalkozott a magyar vasutassztrájkkal. Keddi elemzésükben azt írták, hogy Magyarországon a vasút helyzete a gazdasági növekedést és az európai uniós csatlakozást is fenyegeti. Az elemzés szerint ezt a közlekedési formát nem lehet kihagyni az ország gazdasági fejlesztésének következő szakaszából és az uniós csatlakozás előkészítéséből. Ugyancsak az uniós belépéssel függ össze, hogy az ország nagyobb figyelmet fordítson arra a három vasútvonalra, amely részét képezi az összeurópai közlekedési folyosóknak.

(MTI)

Ajánló:

Korábban:

(2000. február 1.)