Eredmény nélkül zárultak a pénteki tárgyalások a MÁV és a szakszervezetek között<br/>

Vágólapra másolva!
Ismét eredmény nélkül fejeződtek be a MÁV vezetői és a három reprezentatív vasúti szakszervezet közötti egyeztető tárgyalások péntek este, így folytatódik a már 96 órája tartó, határozatlan idejűre meghirdetett sztrájk.
Vágólapra másolva!

Kukely Márton, a MÁV Rt. vezérigazgatója az este 8 óra körül véget ért tárgyalások után úgy nyilatkozott, hogy a MÁV vezetése csak abban az esetben vállalhatja a szakszervezetek által kért inflációkövető és a GDP éves növekedésének felével emelkedő bérfejlesztést, ha az idei üzleti tervet teljesíteni tudja. Hozzátette: ha a 2000. évi üzleti tervben kitűzött 29,84 milliárd forintos veszteség ennél több lesz, az nem csak a menedzsment "fejébe kerülhet", hanem több dolgozót is el kell bocsátani a tervezettnél. Kukely Márton szerint a MÁV vezetése ezért sem fogadhatja el a szakszervezetek korlátok közé szorított, illetve a természetes fogyáshoz igazított elbocsátási mértéket.

Kukely Márton megerősítette, hogy a kollektív szerződéssel kapcsolatban abban sem engedhetnek a szakszervezeteknek, hogy munkába vezényelni csak a dolgozó egyetértésével lehessen, mivel ez veszélyeztetné a vasúttársaság biztonságos működését. A vezérigazgató szerint a MÁV szerda dél óta "ketyegő" óránként 4 millió forintos vesztesége, amivel a MÁV csökkentheti a bérfejlesztésre fordítható keretet, a jövő hét elején éri el a kritikus összeget, a mintegy félmilliárd forintot. Ez az összeg ugyanis már csaknem egynegyede annak, amit az éves szintű 1,5-2 százalékos bérnövekedés kitesz és amiről a MÁV vezetése és a szakszervezetek még vitáznak.

Márkus Imre, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke arról tájékoztatott, hogy a szakszervezetek hajlandóak lennének engedményeket tenni a bérfejlesztés kérdésében, ám cserében a kollektív szerződésben viszonosságot várnának el a MÁV vezetőitől.

A MÁV vezetése és a három reprezentatív vasúti szakszervezet közötti egyeztető tárgyalások szombaton délelőtt 10 órakor folytatódnak a vasúttársaság budapesti központjában.

(MTI)

Ajánló:

Korábban:

(2000. február 4.)