Elsődlegesen a belső tartalékok és az egyéb források feltárásával kívánják a költségeket csökkenteni, s csak végső soron lehet szó járatritkításról. Minderről Péterffy Ágoston, a Fővárosi Közgyűlés Városüzemeltetési Bizottságának elnöke adott tájékoztatást.
A szabad demokrata politikus nem tartotta kizártnak egyes trolijáratok, például a 74/A felszámolását sem. A bizottsági elnök megjegyezte: a trolik nem bocsátanak ki ugyan környezetszennyező anyagokat, azonban jelentős zajjal közlekednek, és üzemeltetésük is drágább, mint a buszoké.
Aba Botond, a BKV vezérigazgatója közölte: a metrók kivételével minden járműtípusnál vizsgálódnak, hogy a vonalhálózatban van-e még olyan tartalék, amelynek kihasználásával költségcsökkentéseket lehet elérni a szolgáltatás komoly sérelme nélkül. Megemlítette: hatástanulmány készül a trolihálózat esetleges szűkítéséről is, az Euro 2-es buszok ugyanis vetélytársai lehetnek a troliknak.
Szakemberek szerint a trolik valóban nem szennyezik füstgázzal a levegőt, az általuk okozott zaj azonban jelentős. Ugyanakkor egy korszerű troli beszerzési ára 40-50 százalékkal, üzemeltetési költsége pedig 20 százalékkal nagyobb az autóbuszénál. A gázolajárak emelkedése esetén azonban csökkenhet a buszok használati előnye.
Városházi forrásokból az MTI arról is értesült, hogy a trolik jövőjéről eltérő álláspontot képvisel az SZDSZ-es pénzügyi és az MSZP-s városüzemeltetési főpolgármester-helyettes. Ez utóbbi megtartaná a trolikat, míg vezetőtársa buszra cserélné azokat.
(MTI)
Korábban:
Ha eddig nem tudta, most megtudhatja, hogyan utazhat a fővárosban.