Sárdi Gyula vezérigazgató-helyettes a legfrissebb adatokat ismertetve elmondta: a sztrájk okozta kár jelenleg 552 millió forint, ez azt jelenti, hogy dolgozónként már 10 ezer forinttal csökkent az infláció ellentételezésére elkülönített keret.
A hétfőről keddre virradó éjszaka a szolgálatra jelentkezők mintegy 79 százaléka dolgozott, a hétfő délelőtti műszakban a vasutasok 94 százaléka vette fel a munkát - közölte a vezérigazgató-helyettes. Sárdi Gyula nem árulta el, mennyi tehervonat közlekedik, csupán annyit mondott, hogy maradéktalanul el tudják látni alapanyagokkal, illetve energiahordozókkal az erőműveket és a termelő üzemeket.
Egy magát megnevezni nem kívánó szakember szerint az elégséges szolgáltatásban megállapított vonatszámnál több közlekedik. Az esetleges vonatszám-csökkentéssel kapcsolatos kérdésre a vezérigazgató-helyettes azt felelte: a szakszervezetek eddig nem jelezték e szándékukat az operatív bizottságban.
A MÁV Rt. vezetője kijelentette: a későbbiekben sem fognak külföldi mozdonyvezetőket alkalmazni, arra azonban volt már példa, hogy képesítéssel és érvényes egészségügyi igazolással rendelkező vezető beosztású MÁV alkalmazottak kísérték a vonatokat.
Kukely Márton elmondta azt is, április 15-étől a vasúttársaság a dolgozók fizetéséből nem vonja le a szakszervezeti tagdíjakat, ezt követően az érdekképviseleteknek maguknak kell gondoskodni a díjbeszedésről.
(MTI)
Korábban:
(2000. február 7.)