Az egyeztetésen a legnagyobb vitát a mozdonyvezetők vezénylésének rendje, a 1,5 százalékos teljesítményjutalom, valamint a munkaügyi kapcsolatok helyreállításának kérdése váltotta ki.
Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének (MoSZ) alelnöke a késő esti órákba nyúló megbeszélést követően közölte: a szakszervezetek ultimátumában szereplő vonatszám-csökkentés jogszerű lépés, az általuk javasolt mintegy 750 vonat indítása megfelel az elégséges szolgáltatással kapcsolatos elvárásoknak. Példaként az 1998. évi vasutassztrájkot említette, amikor csupán 450 vonat közlekedett. A tárgyalások szerdán 10 órakor folytatódnak.
A MÁV Rt. közleményben reagált a vasutas szakszervezetek döntésére, amelyben egyedül a szakszervezeteket hibáztatja a tárgyalások sikertelenségéért, és ígéretük megszegésével vádolják a vasutasokat.
A MÁV Rt. megítélése szerint "a magatartásuk mögött zsarolási szándék húzódik meg. A tárgyalásokon ugyanis kiváltságaik megtartását szabták a megállapodás feltételéül. Minden módon értésre adják, hogy a megállapodás feltétele 150 millió forint körüli összeg, és 200 ezer olyan, a MÁV által fizetett munkaóra, amit több mint száz szakszervezeti tisztségviselő foglalkoztatására vennének igénybe a vasúttársaságtól."
A közlemény szerint: "A zsarolás volt a szándékuk akkor is, amikor saját vállalásaikkal szemben kedd délután bejelentették, hogy 100 személyszállító szerelvénnyel kevesebb útnak indításához akarnak hozzájárulni február 9-én. A MÁV ezeket a szerelvényeket is forgalomba állítja, s mindent elkövet azért, hogy megtévesztett sztrájkolókkal ne akadályozhassák meg a szakszervezetek az általuk vállalt még elégséges szolgáltatások teljesítését."
A tárgyalások szerdán 10 órakor folytatódnak.
(MTI)
Ajánló:
Olvassa el, nehogy feleslegessen várjon!
Korábban:
(2000. február 8.)