A kampányban plakátokkal, hirdetésekkel és a tévéfilmmel sokkoló módon igyekszenek felhívni a figyelmet a kutyatartók kötelezettségeire is - közölte Rusznák Imre, a szervezet elnöke. A szervezők bíznak abban, hogy egyre több ebtulajdonos takarítja majd el az utcákon kutyája piszkát, ami esetenként akár fertőzést is okozhat.
Mindehhez persze a kampány szervezői szerint szükség van arra is, hogy a közterületeken mindenütt legyen e célra tárolóedény.
A bizottság azért is fontosnak tartja a szemléletváltozást, mert a kutyaürülékkel erősen szennyezett város nemcsak az itt élőknek okoz már mindennapos kellemetlenséget, hanem rontja Budapest képét, esélyeit a turizmusban.
A 28 millió forintos költséggel zajló kampány keretében a bizottság darabonként 12 forintért 25 ezer papírzacskót is készíttetett az akció ösztönzésére.
A tájékoztatón egy zuglói vállalkozó bemutatta a végterméket felszedő kanalat, amelyhez darabonként 2 forintért műanyagzacskót árulnak majd az állateledelboltokban.
Wladár Sándor állatorvos, olimpiai úszóbajnok szerint a hatóság adóztatással nem tudná rendezni ezt a problémát. Úgy véli, ebben az esetben a kóbor állatok száma csak tovább gyarapodna. Szerinte elsősorban a fiatalokat kell megnyerni az ügynek, a felnőttek szokásai ugyanis már nehezen változnak.
(MTI)
Ajánló:
Online kutya magazin.