Császár Előd ügyvédje új műszaki szakértő kirendelését kérte

Zárt tárgyaláson folytatódott a közúti baleset gondatlan okozásával vádolt Császár Előd popzenész büntetőpere a Pesti Központi Kerületi Bíróságon pénteken. A tárgyaláson a bíróság több olyan tanút hallgatott meg, akik nem látták a balesetet, de az akkori útviszonyokról nyilatkozni tudtak. Császár ügyvédje vitatta a baleset után végzett műszaki vizsgálatok pontosságát, ezért új szakértő kirendelését kérte.

Zamecsnik Péter, a popsztár védője elmondta: a baleset után a helyszínen járó tanúk - buszsofőrök, a mentőautó személyzete bírósági meghallgatásukkor az út- és látási viszonyokról eltérően nyilatkoztak. Az ügyvéd azonban úgy gondolja, hogy a tanúk nagy része alátámasztotta Császár Előd állítását, miszerint az út helyenként csúszós volt.

Zamecsnik Péter közölte: szerinte nincs döntő jelentősége az útviszonyok vizsgálatának. Ennél sokkal fontosabb a baleset pontos helyének meghatározása. Ebben a kérdésben ugyanis az előző tárgyaláson meghallgatott tanúk eltérő vallomásokat tettek a rendőrségi helyszíni szemle adataihoz képest. A védelem ezért új műszaki szakértő kirendelését kérte ugyanazon tények vizsgálatára, amelyeket a nyomozás során kirendelt szakértő már megvizsgált.

A bíróság Császár Előd büntetőperében a nyomozati eljárás során eljáró igazságügyi műszaki szakértőt is meghallgatta. Császár és két tanú szerint is máshol történt a baleset, mint ahogyan azt az igazságügyi szakértő és a vádirat állítja. A baleset pontos helyének meghatározása fontos műszaki kérdés - mondta az ügyvéd -, mert ehhez igazodik minden más technikai felmérés. Ha megvan az ütközés helye, a gépkocsi baleset utáni elhelyezkedése, akkor ezekből a tényekből következtetések vonhatók le a sebességre és az ütközési mechanizmusra nézve.

A vádirat szerint a popzenész 1998. december 17-én a XII. kerületi Szilágyi Erzsébet fasoron haladt BMW-jével a Pasaréti út felé. A nyirkos, jól betekinthető útszakaszon - miként a vádirat rögzíti - Császár Előd 95-100 kilométeres óránkénti sebességgel közelítette meg a fasor és a Pasaréti út torkolatát. Az útkereszteződés után a gépkocsi többször áttért a menetirány szerinti bal oldalra, majd egy hirtelen kormánymozdulat után a jármű elvesztette stabilitását, és összeütközött az 50-55 kilométeres sebességgel szembejövő rendőrautóval. A rendőrségi kocsi vezetője egy 24 éves rendőr hadnagy volt. A rendőr - akinak a biztonsági öve nem volt bekapcsolva - a helyszínen meghalt. A rendőrautó utasa és Császár Előd egyaránt nyolc napon belül gyógyuló könnyű sérüléseket szenvedett. Császár Előd a vádirat szerinti vétség miatt egytől öt évig terjedő szabadságvesztéssel sújtható. A per novemberben folytatódik

(MTI)