Bokor Csaba, a Mol Rt. ügyvezető igazgatója, aki az egy hete folyó védekezést irányítja elmondta: a munkapad kihúzását követően turbóval távolították el a tűzben, illetve az égő földgázkút szájában maradt vastörmeléket.
A repülőgép-hajtóműves szerkezet kifújta a föld alól, a tönkrement kitörésgátlón át magasba törő és lobogó gázoszlop körül elszórtan bennmaradt kisebb vasszerkezeteket.
Az 1.250 méter mélységben lévő - a részvénytársaság gáztartalékának a majdnem tíz százalékát (hazai kitermelésből és Oroszországból beszerzett földgázt) rejtő, 260 millió köbméteres - homokkő gáztárolóból hangsebességgel kitörő és égő gázoszlop megfékezésének az utolsó műveletei következnek. "Pénteken a kút szájában, a kitörő gáz körül lévő két méter mély betonakna kívülről történő szétbontása a feladat" - mondta Bokor.
A veszélyes művelethez át kellett telepíteni az égő kút másik oldalára a védelem bázisát, mert időközben megfordult a szél.
(MTI)
Korábban:
(2000. augusztus 23.)