A pályázati kiírásból kiderül, hogy olyan magyar éttermeket kívánnak nyitni a világ több pontján, amelyek belső kialakítása, jellege, étel- és italkínálata egyértelműen Magyarországra emlékezteti a vendégeket. A tervek szerint az étteremlánc tulajdonosa nem az állam lenne, hanem üzleti alapon, franchise-rendszerben üzemeltetnék. Az ilyen jellegű étteremláncokra a legjobb példa a McDonald's-hálózat, amelynek egyes üzletei magánszemélyek tulajdonában vannak, de a világ számos országában a standard szigorú betartásával ugyanazokat az ételeket és italokat árulják, és többé-kevésbé azonos az éttermek berendezése és külső képe is.
A Népszabadságnak nyilatkozó több hazai étterem vezetője is úgy véli: a csárdastílus exportálása önmagában nem lesz sikeres. A magyar konyha hagyományos ételei mellett a versenyképes - korszerű és könnyű - fogásokat is ajánlani kell, figyelembe véve az adott ország hagyományait is. Amerikában például csak úgy létezhet nemzeti étterem, hogy étlapján tartja a helybéliek kedvenc fogásait, így a hamburgert is.
(OS)
Ajánló:
Korábban:
(2000.05.18.)